Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Chibi-style rogue one AT-ACT

Startat av drdoddo, 25 mars 2017 kl. 16:34

Föregående ämne - Nästa ämne

drdoddo

Varit sugen på att göra en sån här chibi-style AT-AT (eller i detta fall AT-ACT) ett tag och fick nu äntligen tummen ur ;)
Benen inspirerade av Angus MacLanes gamla bygge men gjort om dem en hel del för att få lite mer rörlighet. Lite pyssligt att få till vettiga proportioner, och även vinklarna på huvudet men tycker det blev helt ok till slut.

Chibi AT-AT by Andreas Lenander, on Flickr

Chibi AT-AT by Andreas Lenander, on Flickr

Chibi AT-AT by Andreas Lenander, on Flickr

o0ger

Många snygga lösningar. Du har fått till lederna i benen bra. Verkar kunna poseras ganska bra?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

drdoddo

Citat från: o0ger skrivet 25 mars 2017 kl. 17:27
Många snygga lösningar. Du har fått till lederna i benen bra. Verkar kunna poseras ganska bra?
Tackar, tackar ;) Benen går att böja vid "knälederna" så man kan få till lite roliga poser i alla fall. Mest nöjd med huvudets form så det var lite klurigt att få till proportionerna.

drdoddo

Pysslat lite med instruktioner till denna som kommer komma framöver (håller lite på det i nuläget ;)). Var tvungen att justera knälederna då LDD inte accepterade min nuvarande lösning men överlag ska den nog vara rätt lättbyggd.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.