Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Kärlek och död i King's Port

Startat av Gideon, 20 februari 2017 kl. 18:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Bygge för Brethren of the Brick Seas, Challenge V. Det känns toppen att vara tillbaka i byggläge igen!
Disclaimer: No official LEGO string was harmed during the making of this MOC.



I den rådande politiska situationen där ön Terraversa nästan brutit sig loss från Mardier har öns vicekung blivit en mycket viktig spelare. Hans dotter är därmed ett mycket gott parti för den som vill knyta närmare band med utbrytarriket. En adelsman från ett av fastlandets riken Eslandola friar här nu till vicekungens dotter.


Frieri i King's Port

Hans uppvaktande av henne har uppenbarligen gett resultat när hon nu gladeligen säger ja! För de unga tu och Eslandola ser saker alltså mycket bra ut just nu.


Friare


Hittills den lyckligaste dagen i hennes liv

Alla är dock inte nöjda med arrangemanget. Mardiers kung Alphonse har sänt agenter för att med alla medel motverka att Terraversa knyter närmare band med hans fiender Eslandola.
En av dessa agenter har nu hittat ett utmärkt sätt att stoppa detta närmande men ändå få det att se ut som en olycka...


Lönnmördare


Medan folk samlas runt den olycksaliga friaren kan lönnmördaren lätt hinna därifrån.


Slutet på en kärlekshistoria...


Huset är inspirerat av holländska 1600-talshus med deras smala och höga form och en hijsbalk för att kunna få upp saker på vinden.


Utan minifigs.


Utan minifigs.


Bonusbild: 100 % crop av ringen från bilden ovan för att testa makroobjektivet, ska nog inte klaga på skärpan.
Även byggaren själv blev visst synlig i bilden.

Magnus den store

Gillar hur du gjort den där kranen (eller vad det nu heter), och ytterdörren är smart (men svåröppnad).
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Odidoma


fork

Snyggt, kul att få se det färdigt med minifigs också.

Jag tycker det ut som Gollum som speglar sig i ringen.  ;)

andreaseldh

Citat från: Gideon skrivet 20 februari 2017 kl. 18:43
Disclaimer: No official LEGO string was harmed during the making of this MOC.

Känns skönt att höra mitt i all död och elände!

Sollan


Sockerbit


drdoddo

Riktigt nice och som vanligt vackert fotograferat ;) Gillar ffa hur du gjort huset "ordentligt" men ändå väldigt icke-djupt" (du fattar förhoppningsvis, haha!). Känns lite som en teater-kuliss, menat som en komplimang bara för att vara tydlig  ;D

Gideon

Citat från: drdoddo skrivet 21 februari 2017 kl. 19:53
Riktigt nice och som vanligt vackert fotograferat ;) Gillar ffa hur du gjort huset "ordentligt" men ändå väldigt icke-djupt" (du fattar förhoppningsvis, haha!). Känns lite som en teater-kuliss, menat som en komplimang bara för att vara tydlig  ;D
Tack! Man får göra det man kan när man är begränsad till 16x16 ;)
Eventuellt skulle jag dock gjort huset någon plupp djupare så man fått med mer tak.

Emma

Alltså, dörren! Fin användning av den biten!!

andreaseldh

Citat från: Emma skrivet 23 februari 2017 kl. 19:45
Alltså, dörren! Fin användning av den biten!!

Nu ser jag äntligen vad det är för bit, mycket fiffigt!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: andreaseldh skrivet 23 februari 2017 kl. 19:54
Citat från: Emma skrivet 23 februari 2017 kl. 19:45
Alltså, dörren! Fin användning av den biten!!

Nu ser jag äntligen vad det är för bit, mycket fiffigt!
Det är en bra bit. Funkar också som väggpanel:

RIMG0689 by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Gideon

Håll utkik i nåt kommande nummer av Blocks ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.