Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Secret weapon of WW2 "Dingo" Combat Walker

Startat av swestar, 22 augusti 2016 kl. 03:03

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar


Secret weapon of WW2 "Dingo" Combat Walker  :)



Mina Egna Byggen flickr
Instagram

jemakrol

Mums. Snyggt som attan! Dock andas den mer WW3 i mitt tycke, än WW2. Men det funkar likväl oerhört bra.

Men fan vad cool den är, ju mer jag tittar på den, desto bättre gillar jag den. Detaljerna, detaljerna!!

o0ger

#2
Mycket fin mech walker! Gillar de små stänken av gult här och där. Den ser ut att kunna dela ut ett rejält kok stryk! :)

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Illuwatar

Riktigt snygg som vanligt... :-)

Dock för modern för att ge WW2-känsla...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Meh

Superskön tryck-och-pys-känsla!

Gillar särskilt hur du lyckats skapa en känsla av att benen klarar riktigt tuffa tag, trots att de egentligen är ganska tunna.
Snygg placering av piskan, btw.

Gillar också att du använt precis lagom mängd diskreta men tydliga dekaler för att få rätt krigsindustritouch.

Möjligen skulle jag ha velat se en cleanare cockpit - lite mer pansarvagn men annars är det ett grymt snyggt bygge.

lingonfil

Snyggt som vanligt!

Om det är något jag är lite tveksam till så är det behållarna på ryggen. Det känns som lite för mycket steampunk för denna stil. Själva behållarna är väl okej, men avgasrören blir kanske lite för mycket. Även antennen upptill känns inte helt 100%. Kanske en antenn som sitter baktill och som är lite vinklad bakåt skulle kännas mer rätt. Kännas mer rätt för mig iaf, det är ju ditt bygge så det är ju bara du som vet vad som är "rätt". =)

Peter S

Citat från: lingonfil skrivet 22 augusti 2016 kl. 12:15
Om det är något jag är lite tveksam till så är det behållarna på ryggen. Det känns som lite för mycket steampunk för denna stil.
Om det är WW2 så är det nog gengasaggregatet...  ;D

Zilmrud

//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

swestar

Tack för kommentarerna!
Citat från: jemakrol skrivet 22 augusti 2016 kl. 10:11
Dock andas den mer WW3 i mitt tycke, än WW2.
Citat från: Illuwatar skrivet 22 augusti 2016 kl. 10:47
Dock för modern för att ge WW2-känsla...
Secret weapon of WW2  :)

Citat från: Peter S skrivet 22 augusti 2016 kl. 14:33
Citat från: lingonfil skrivet 22 augusti 2016 kl. 12:15
Om det är något jag är lite tveksam till så är det behållarna på ryggen. Det känns som lite för mycket steampunk för denna stil.
Om det är WW2 så är det nog gengasaggregatet...  ;D
https://sv.wikipedia.org/wiki/Maybach_HL_230_P30  ;)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram


drdoddo

Riktigt tung :) Gillar hur man kan känna tyngden i den (trots att den egentligen är gjord av små plastbitar), och mkt välplacerade klistermärken.

jalex

Den var snygg! Härligt mycket detaljer!
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter


jemakrol

Citat från: swestar skrivet 22 augusti 2016 kl. 15:30
Tack för kommentarerna!
Citat från: jemakrol skrivet 22 augusti 2016 kl. 10:11
Dock andas den mer WW3 i mitt tycke, än WW2.
Citat från: Illuwatar skrivet 22 augusti 2016 kl. 10:47
Dock för modern för att ge WW2-känsla...
Secret weapon of WW2  :)

Citat från: Peter S skrivet 22 augusti 2016 kl. 14:33
Citat från: lingonfil skrivet 22 augusti 2016 kl. 12:15
Om det är något jag är lite tveksam till så är det behållarna på ryggen. Det känns som lite för mycket steampunk för denna stil.
Om det är WW2 så är det nog gengasaggregatet...  ;D
https://sv.wikipedia.org/wiki/Maybach_HL_230_P30  ;)

Jaja, Secret! :D :D

Skitsamma, den är helt makalöst cool och jag är otroligt imponerad av bygget som helhet och den känsla du får fram. Hatten av, för detta är fantastiskt!

Anders67

Mycket snyggt, och kul att se den dyka upp på BB så snabbt - de har nog koll på dig :-)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.