Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

MOC: Lego Store Gent

Startat av BeardedNerd, 19 augusti 2018 kl. 21:01

Föregående ämne - Nästa ämne

BeardedNerd

Ett av många (många) inspirerande hus i Gent fick bli en officiell Lego Store. Med alla jubileumsset och set-dekaler så tyckte jag att det var dags med en sådan. Butiken är i två våningar och använder Dimensions-plattan för golvet på övervåningen. Tredje våningen har en lägenhet i 80-talsstil och fjärde våningen är en arkadhall (med kabinett som jag flyttat ut från mitt tidigare ombyggda Grand Emporium).

Fasaden använder i huvudsak tekniken från Downtown Diner med utåtvända tiles.




Anders67

Snyggt! Mäktig höjd på bygget!

Nybohov Creation Ltd.

Extra tumme upp för den fylliga sängen!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

General Brick

Väldigt fint! Den bild jag fick av hur huset ser ut i verkligheten utifrån ditt bygge stämde ganska bra överens med bilden med det riktiga när jag kom till slutet av posten. Men du har inte funderat på att låta andra våningen vara ljusgrå som förlagan? Tror det skulle kunna vara snyggt.

BeardedNerd

Alla våningarna ovanför markvåningen har vit fasad, den är bara missfärgad i varierande grad. Skulle jag vara riktigt noggrann så skulle jag kanske ha byggt helt och hållet med gamla gulnade tiles :)


Svensture


General Brick

Citat från: BeardedNerd skrivet 22 augusti 2018 kl. 18:42
Alla våningarna ovanför markvåningen har vit fasad, den är bara missfärgad i varierande grad. Skulle jag vara riktigt noggrann så skulle jag kanske ha byggt helt och hållet med gamla gulnade tiles :)

Antar att du varit på plats? Efter att ha tittat på streetview syns det tydligt att andra våningen och uppåt är enfärgad, är det måhända bilavgaser som gör andra våningen så missfärgad? Men är den verkligen vit, är den inte byggd i ljusgrå natursten? Är det vitt så måste ju byggnaden vara byggd i färgad betongsten? För den är väl lite väl enfärgad för vit granit? (Är nyfiken)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.