Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

WIP: Hogwarts "kvarteret"style

Startat av Svartkrut, 24 september 2017 kl. 17:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Svartkrut

Citat från: stej123 skrivet 09 juni 2018 kl. 19:45
Awesome! Väldigt inspirerande.

Jag hoppas kunna producera lite byggen på Harry Potter-temat under året.
Tack! Det ser jag fram emot!
Citat från: Anders67 skrivet 08 juni 2018 kl. 22:54
Otroligt fint, och alla katttavlor - så kul!
Tack! Väldigt nöjd med kattavlorna.

Svartkrut

Efter en längre byggpaus, har jag nu i helgen påbörjat nästa del i projektet - The Great Hall. Dock i betydligt enklare och mindre format än Emmas och Stejs underbara mastodontprojekt. Kommit en bit på två dagar även om det är mycket kvar. Kommer bli en öppen sida, precis som de övriga modulerna och så småningom ska köket med husalferna byggas under denna.






stej123

Awesome! Som jag skrev i min och emmas tråd, så är ditt hogwartsprojekt väldigt inspirerande!

Svartkrut

Citat från: stej123 skrivet 14 augusti 2018 kl. 10:07
Awesome! Som jag skrev i min och emmas tråd, så är ditt hogwartsprojekt väldigt inspirerande!
Tack snälla.
En av de bästa delarna med swebrick är att man både kan inspirera och inspireras av varandra. Underbart.  :D

Storm_666

Ännu en kvalitetsuppdatering ;) Följer detta med stort intresse. Bra jobbat Svartkrut :)

Svartkrut

Citat från: Storm_666 skrivet 14 augusti 2018 kl. 19:41
Ännu en kvalitetsuppdatering ;) Följer detta med stort intresse. Bra jobbat Svartkrut :)
Tack så mycket! Det var roligt att höra!  :D

Svartkrut

Föregående helgs resultat - entrehallen utanför the Great Hall. Filch spikar upp de senaste direktiven från Trolldomsministeriet. Borde dock ha Slytherin i ledning i poäng och inte Gryffindor, men tänkte inte på det när jag började bygga. Kändes mer rätt med Gryffindor i ledning... :P


Svartkrut

The Great Hall börjar närma sig färdigt, men saknas en del bitar, figurer mm. Börjar bli svårt med förvaringen i den minimala klädkammaren. För att inte tala om utrymmesbristen på byggbordet...  ;D








Sollan

Så snyggt! Imponerande bygge med mycket igenkänning! 

Jag använde just de där runda guldbitarna som tallrikar till Kvarteret. Mycket bättre storlek än de "riktiga" tallrikarna 😀

Svartkrut

Citat från: Sollan skrivet 08 november 2018 kl. 17:54
Så snyggt! Imponerande bygge med mycket igenkänning! 

Jag använde just de där runda guldbitarna som tallrikar till Kvarteret. Mycket bättre storlek än de "riktiga" tallrikarna 😀
Precis så tänkte jag också. 😁

ColA

Väldigt snyggt :) kul med Nick på bordet!

Odidoma

Riktigt snyggt! Verkligen lyckat. Många bra detaljer som gör det levande.

Betweenbrickwalls

Snyggt och pampigt! Hög igenkänningsfaktor!
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Svartkrut

Citat från: ColA_30 skrivet 08 november 2018 kl. 22:19
Väldigt snyggt :) kul med Nick på bordet!
Tack! Ska försöka få in fler spöken så småningom.
Citat från: Odidoma skrivet 09 november 2018 kl. 20:25
Riktigt snyggt! Verkligen lyckat. Många bra detaljer som gör det levande.
Tack så mycket. Ska bli fler figurer när det blir klart och några detaljer saknas också.
Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 10 november 2018 kl. 21:44
Snyggt och pampigt! Hög igenkänningsfaktor!
Tack snälla.

Svartkrut

En liten uppdatering på The Great Hall och köket. Det saknas fortfarande bitar och minifigurer, men det börjar närma sig någotsånär färdigt. Har lagt lite extra energi på ljussättningen av köket med inbyggda ledstrips i öppna spisen och kalkongrillen. Ska bli lite berg under också så småningom att marknivån hamnar på samma höjd som de andra delarna. MIn förhoppning är att denna del ska vara hyfsat klar till Borlänge.

Har också påbörjat inredningen för sjukhusflygeln och påbörjat bygget av biblioteket.










LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.