Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Cykelsemester, cykelbud, cykeltaxi och lådcykel

Startat av Nybohov Creation Ltd., 07 augusti 2017 kl. 15:00

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Nu ger jag mig av på semester. Jag lär inte hinna så långt, men jag kan stanna var jag vill och låta bli att bada:


[MOC] Bike camper by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Det finns ett extra bakhjul, så att jag kan göra små utflykter utan sovvagnen:

[MOC] Bike camper by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Nej, men nu får ni ta och ger er, ungdomar! Farbror ska sova. Det är en dag i morgon också:

[MOC] Bike camper by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

PS. Bakhjulen snurrar.

Tillägg:
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 07 augusti 2017 kl. 19:56
Det finns de som måste fortsätta att jobba när andra är lediga:


[MOC] Bike messenger by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 08 augusti 2017 kl. 08:34
Det blev en cykeltaxi också, när jag ändå var igång:

[MOC] Velotaxi by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 30 augusti 2017 kl. 21:04
Det finns fler varianter på cyklar.

Här är en lådcykel, cargo bike, Supermarché, Urban Arrow, Bullitt, Christiania Box Cycle, kärt barn, ni vet:


[MOC] Cargo bike by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Peter S

Huvudsaken är att du kan sträcka ut dig i övervåningen (instickskojen?) så att du klarar att cykla imorgon också!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Peter S skrivet 07 augusti 2017 kl. 15:32
Huvudsaken är att du kan sträcka ut dig i övervåningen (instickskojen?) så att du klarar att cykla imorgon också!

Det är nog lite ostkroksvarning på sovställningen.

Jag orkar inte trampa till Skaerbaek, så jag behåller gärna platsen i bilen.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nybohov Creation Ltd.

Det finns de som måste fortsätta att jobba när andra är lediga:


[MOC] Bike messenger by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nybohov Creation Ltd.

Det blev en cykeltaxi också, när jag ändå var igång:

[MOC] Velotaxi by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nybohov Creation Ltd.

Det finns fler varianter på cyklar.

Här är en lådcykel, cargo bike, Supermarché, Urban Arrow, Bullitt, Christiania Box Cycle, kärt barn, ni vet:


[MOC] Cargo bike by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Godtfred

Gillar framhjulsinfästningen! Enligt Jason på eventet var de små hålen till för att dra ut bitarna ur gjutformen, de fick inte utnyttjas i officiella modeller... (Jag hade använt ett sådant hål att fästa en Friends-hårblomma.

Anders67

Gillar mycket, som alla dina stads byggen - ser dem mycket nere på köpenhamns gator när man är där.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Godtfred skrivet 30 augusti 2017 kl. 21:58
Gillar framhjulsinfästningen! Enligt Jason på eventet var de små hålen till för att dra ut bitarna ur gjutformen, de fick inte utnyttjas i officiella modeller... (Jag hade använt ett sådant hål att fästa en Friends-hårblomma.

Tack! Tur att hålen är "in system" ändå, även om de inte får användas. Jag fick leta rätt länge för att hitta bitar med rätt hål på rätt ställe.

Citat från: Anders67 skrivet 30 augusti 2017 kl. 22:46
Gillar mycket, som alla dina stads byggen - ser dem mycket nere på köpenhamns gator när man är där.

Tackar! Jag cyklar nästan hela året och ser en och annan ovanlig cykel även i Stockholm. Jag tror dock att mina cyklister följer trafikreglerna i högre grad ...
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

andreaseldh

Känner igen katten, men varifrån kommer pingvinen?

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: andreaseldh skrivet 31 augusti 2017 kl. 23:44
Känner igen katten, men varifrån kommer pingvinen?

Det är nog denna 14733pb01. Jag vet dock inte hur jag fått tag på den.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nybohov Creation Ltd.

När jag stångades med framhjulsupphängningen på joggingbarnvagnen kom jag på ett bättre sätt att göra en lastcykel.


Improved cargo bike by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Improved cargo bike by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

(Jag ser att den grå biten är med i SBC Juli 2020, men jag är en för dålig förlorare för att vilja vara med och tävla.)

Den nya cykelramen gör att det går att bygga cykeltaxin mer stabil:


Improved velotaxi by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Då blir det roligare att åka med, eller inte:


Improved velotaxi – so much fun (or not)! by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.