Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Tintin på månen (Brickheadz-style)

Startat av Godtfred, 27 juni 2018 kl. 21:14

Föregående ämne - Nästa ämne

Godtfred


Tintin on the Moon
by gonkius, on Flickr

--- WIP ---

Tintin återvänder till Månen! Fick en idé och skaffade en Jurassic Park sfär och ägnade kvällen åt något annat än fotboll. Trodde sfären skulle vara för stor - tvärtom, den var perfekt för Brickheadz-skalan. Första försöket och ett snabbfoto. Förslag på vad som kan bli bättre? Förutom att Tintin är väldigt ensam utan Milou och Haddock, och Dupontarna... Hittar inte om jag söker, men finns tilen med fräknar som Frozen-Anna kommer att få i något annat set redan?





Hmm, undrar hur en Brickheadz månraket skulle se ut?

stej123

Citat från: Godtfred skrivet 27 juni 2018 kl. 21:14
Hmm, undrar hut en Brickheadz månraket skulle se ut?

Spännande idé! Trekantig på något vis kanske... hm, nu gick min hjärna igång.

CopMike

Citat från: Godtfred skrivet 27 juni 2018 kl. 21:14
Tintin återvänder till Månen! Fick en idé och skaffade en Jurassic Park sfär och ägnade kvällen åt något annat än fotboll. Trodde sfären skulle vara för stor - tvärtom, den var perfekt för Brickheadz-skalan. Första försöket och ett snabbfoto. Förslag på vad som kan bli bättre? Förutom att Tintin är väldigt ensam utan Milou och Haddock, och Dupontarna... Hittar inte om jag söker, men finns tilen med fräknar som Frozen-Anna kommer att få i något annat set redan?

Hmm, undrar hur en Brickheadz månraket skulle se ut?
Väldigt kreativt och snyggt - bra klossat!

Godtfred

Tack Cop! Efter kvällens putsning... Bättre? Jag börjar känna mig nöjd i vilket fall.





Började på Milou... men fy hundan vad svårt... Finns det något Brickheadz djur som står på alla fyra benen?

CopMike

Citat från: Godtfred skrivet 28 juni 2018 kl. 20:57
Tack Cop! Efter kvällens putsning... Bättre? Jag börjar känna mig nöjd i vilket fall.
Jag tänkte på att du skulle ha haft en 3701 om den funnits i orange men det där var bättre!
Snygga armar nu!! men håret ska vara gult tycker jag!
Sen saknar jag pickan i hölstret 8):

byStfn

Kul idé och stiligt genomfört! Men såklart tycker jag även som CopMike :)

Illuwatar

Snyggt gjord - håller dock med om att gult hår känns mer "rätt"...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Godtfred

På min bild ser det kanske brunt ut, men det är klossat i Dark Orange.

Hittade en intressant tråd på ett helt annat forum i ämnet "What is Tintin's Hair colour?"

http://www.tintinologist.org/forums/index.php?action=vthread&forum=8&topic=2180



"- Gult? Hörde jag gult?"

Godtfred


lindyhep

Jag som så många andra håller med om att det är snyggt men säger också gult. Oavsett vad det är egentligen. Men det beror ju på vad man vill uppnå - total igenkänning eller exakt likhet ;)

Godtfred

Tredje försöket blev MDF, känns som en bra kompromiss! Och ett litet landskap till.

Godtfred

#11
Klart! Ingen som ser likheten med 2001?


Tintin on the Moon
by gonkius, on Flickr


Tintin on the Moon
by gonkius, on Flickr

janho

Jag älskar det!

Jag undrar bara hur man lyfter med en fyrkantig raket... :o

Godtfred

Jag tror den fyrkantiga piloten klarar av det...

shiftaltcmd

Var in i Tintin butiken i gamla stan idag. Håret är mestadels gult på figurinerna men tan och orange finns också.
I seriealbumen så antar jag att en del länder/tryckningar bara fick svarta konturer och sen fylla I med färg. Fantomen ser väldigt olika ut i olika länder. Hörde Don Rosa kommentera olika upplagors färgskala.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.