Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

AFOLvsAFOL 2018 - Bidragen

Startat av krakfot, 02 oktober 2018 kl. 08:14

Föregående ämne - Nästa ämne

krakfot

Så nu börjar jag så sakta presentera bidragen I årets AFOLvsAFOL tävling först ut är bidrag #1....

Bidrag 1: De bästa äventyren får man vara med om när man går fram till bokhyllan, väljer ut en bok, slår sig ner i sin älsklingsfåtölj och slår upp boken...

krakfot

#1
Bidrag 2: Willow, Madmartigan, Sorsha och Fin Raziel har kommit fram till Queen Bavmordas slott, men Bavmorda har förvandlat nästa alla till grisar. Willow måste nu förvandla Fin Raziel till den magikunniga kvinna hon är med hjälp av trollspöet och formeln. Först går det inte så bra, men slutligen lyckas Willow och Fin Raziel kan ta över trollspöet så att äventyret kan fortsätta och de kan rädda Elora Danan.

krakfot

Bidrag 3: Bosse och Evert hade äntligen samlat ihop tillräckligt för sin drömresa, en kanotfärd genom Sydamerikas djungel.. Bosse, som var ansvarig för vilka floder de skulle färdas på, hade dock överskattat sin kartläsarförmåga...

krakfot

Bidrag 4: Edmund följer efter Lucy genom skåpet, helt ovetandes om vilka äventyr som väntar honom på andra sidan lyktstolpen i landet Narnia. Från boken Häxan och Lejonet av C.S. Lewis.

krakfot

Bidrag 5: The old gatehouse

krakfot

Bidrag 6: Äventyr på Landet Ingenstans, det här bygget är inspirerad av Landet Ingenstans i Peter Pan (mest den  Disney animerade långfilmen). Man kan hitta det gamla trädet som är  Peters gömställe, piratskeppet, sjöjungfrubäcken, det indiska lägret,  med mera. Jag byggde de viktigaste platserna i större storlek för att de ska synas, som på en gammaldags karta.

krakfot

Bidrag 7: Har man bara fantasi, några regelböcker och ett par miniatyrer så kan man gå på spännande äventyr utan att lämna gillestugas trygghet.

krakfot

Är det nu någon som saknar sitt bidrag bland dessa eller tycker att bildtext/ordningen på bilderna eller nått annat ser konstigt ut? Skicka I så fall ett mail till krakfot@hotmail.com snarast så fixar jag till det. Annars börjar duellerna på torsdag./G

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.