Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Mech Hangar

Startat av Teabox, 20 mars 2016 kl. 18:22

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

There's full activity in the mech hangar. The old marsh wader, "Fat Snipe", is quickly being made ready for action.



Mechanized marsh wader - "Fat Snipe"




Idén till det här bygget föddes efter jag sett Swestars Mech hangar. Ville testa att göra en egen version.

Tittar man på när Swestar postade om sitt bygge kan man se att det kan ta väldigt lång tid från idé till färdig presentation på internet för mig :) Blev färdig med "skissen" i LDD under hösten 2014 och sen byggde jag inte ihop den förrän sommaren där efter. Så har varit lite uppehåll mellan alla stegen.

Har hunnit med att visa upp den i Ängelholm och i Halmstad. I Halmstad så hade jag inte lika många lösa delar liggande (var lite orolig att de skulle försvinna) samt att någon okänt reparerade Mechen åt mig så båda armarna var monterade :)

andreaseldh

Denna missade jag i mängden i Halmstad, mycket snyggt! Som vanligt hakar jag upp mig på små detaljer i bakgrunden men som höjer helhetsintrycket, i detta fall bergväggen och golvbrunnsgallret.

Anders67

Ett härligt bygge, fina färg kombos. Kul att se mechen repareras.

Nextuz

Riktigt snyggt :D

Är bara fundersam på om han som står med svetslågan på har gått någon heta arbetenkurs?.
Där drar han igång svetsen o de finns en massa träpallar omkring :P

swestar

Citat från: Anders67 skrivet 20 mars 2016 kl. 22:45
Ett härligt bygge, fina färg kombos. Kul att se mechen repareras.
+1 :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

mechamike

Jag tar på mig reparationen!   Jag gick förbi "vårt bord" och reparerade lite på min moc och fann "Fat Snipe" på näsan och svetsarkillen  med näsan i vädret och ena armen strax intill, trodde nån hade knuffat till din moc så att armen hade trillat av när han stöp i backen. ::) Din rädsla att saker skulle försvinna var väl inte helt obefogad, jag blev av med bitar från oasen.. :(
?

Teabox

Tack för komplimangerna :)

Sockerbit


robin.z

Följ oss gärna på instagram @lifeofbricks :)

MattiasKr

Snyggt, framför allt bra valda färger. Jag gillar detaljen att alla har en egen kaffemugg.

Swe_mckvack

Gillar hur du fått LEGO känslan i bygget med färgval, lagom nivå på detaljer och octan-tanken.

Stigge72

Snyggt bygge. Även jag missade den tyvärr i Halmstad.

Superkalle

Jag tyckte trucken var helskön  :)

robban

Snyggt bygge, gillar hur du använt 3633 i golvet, verktygs skåpen och jordväggen var oxå läckert.
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.