Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Making Camp

Startat av Full Plate, 31 januari 2016 kl. 23:27

Föregående ämne - Nästa ämne

Full Plate

Hejsan!

Är ny här på Swebrick men har hållit till på Eurobricks till och från i ett år.

Min MOC är en scen från Guilds of Historica på EB.

Tar gärna emot konstruktiv kritik :)






Anders67

Imponerade entreé på forumet.
Svårt att hitta saker att kommentera, det skulle väl i så fall vara vattnet i ån, känns lite för vitt/genomskilnigt, hade kanske varit intressant med skiftningar under översta lagret av tiles/plates.
Mycket snyggt bygge!

mortil

najs.

riktigt snyggt.  satt man på lite avstånd så såg man inte att de va legobitar i träden :P
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Magnus den store

Välkommen! Kan väl hålla med Anders lite. Sen är jag lite nyfiken på dina trädstammar. Är det skelett-armar som du använt med bars? Bilderna är rätt så ljusa (och mina ögon är trötta).
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

dalle

Välkommen! Som ansvarig för  vårt medeltida cb så hoppas jag att du kommer trivas även hör ich även kunna bidra.
Vad gäller dit bygge så är vegetationen utmärkt. Hur har du gjort träden? Sen håller jag med kritiken om vattnet. En underliggande färg hade varit bra. Klippan kunde varit vassare trots att du har lite plats. Men överlag ett fint bygge.

Majkel

Välkommen! Mycket imponerande bygge! Bra gjort

Odidoma

Kan bara hålla med tidigare inlägg och även hoppas att vi får se fler byggen av dig här på forumet.

mordatre

Snyggt med ram runt och allt.
Som jag ser det så är vattnet strömt just där så jag tycker vattnet är ok.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Sollan


Sockerbit

Välkommen! Mycket snyggt bygge, jag gillar också träden.

footos


Lordflintstone

Välkommen!
Snyggt!
Välkommen säger en "riktig" nybörjare.  ;)

Eftersom nivån på bygget är så högt är kritiken enbart detaljer för att uppnå perfektion.
Jag tycker nog att det inte behöver vara mycket blått i vattnet men några enstaka bitar under kanske.
Också nyfiken på trädet, kanske syns bättre på monitor.

byStfn

Väldigt homogent och stiligt rakt igenom!

Full Plate

Tack allihop för det varma välkomnandet! Kul att ni gillar bygget :)

Bra poäng angående vattnet. Jag hade 2-3 lager av genomskinligt ovanpå ett lager i tan. Skulle nog gått med något mörkare i botten, eller möjligen mörka genomskinliga bitar här och där?

Träden är gjorda av droid arms och bars (och lövverk förstås...). Syns lite bättre på bilden nedan från ett av mina tidigare byggen (fast med yxor istället för bars). Ganska pilligt att bygga, men ger lite mer textur till barken.



Tack igen! :)

Illuwatar

Riktigt snyggt - gillar hur du har byggt björkarna.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.