Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vinjett-stafett - Historiska händelser

Startat av Kvarnbacka, 27 januari 2013 kl. 15:34

Föregående ämne - Nästa ämne

MicroByggare

hej jag är ganska ny och hoppas ha kul tillsammans med er här och tänkte skicka ett bidrag:
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

Carl T

Citat från: MicroByggare skrivet 02 februari 2013 kl. 20:42
hej jag är ganska ny och hoppas ha kul tillsammans med er här och tänkte skicka ett bidrag:

Hej och välkommen!

Om jag läser rätt borde du ha väntat 64 minuter till för lindyhep har fortfarande en liten stund på sig att posta ett nytt bidrag. Vi får se om hon gör det före 21:46. Om inte så tänker jag försöka mig på en gissning på ditt bygge.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

lindyhep

Oj är det så lite tid kvar :o
Sorry. Jag är inte riktigt vän med ldd och och saknade en viktig bit i mitt bygge. (Iofs kunde jag löst det på annat sätt men tog det som en träning på ldd....) Jag hoppas jag hinner då.

Kvarnbacka

Citat från: MicroByggare skrivet 02 februari 2013 kl. 20:42
hej jag är ganska ny och hoppas ha kul tillsammans med er här och tänkte skicka ett bidrag:

Välkommen!

Som sagt, vi ger lindyhep en chans att lägga upp sin vinjett i tid. Efter 21:57 är det fritt fram.

MicroByggare

ok jag sökte på lindyhep i sökfältet men hittade inga förklaringar för vad det är jag har inte förstått det riktigt vad är det?  :)
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

lindyhep

#20


Sådärja..... Fick till det hyfsat till slut. Varsågoda att gissa.

Oops, ser just att jag lyckades vända huvudet åt fel håll så hon slapp ansikte. Men det var ett vanligt tjejansikte som nu blev gömt under håret.

Och lindyhep det är jag det ;)
Regler för den här tråden hittar du i första posten (och första posten i trådar är ofta bra att läsa).

Kvarnbacka

#21
Drottning Kristina abdikerar?
År 1654, i så fall.

MicroByggare

ok så synd jag antar att jag får inte posta något om inte jag har gissat rätt eller om någon inte hunnit bygga sin vingett i tid  :( jag ville bara veta om någon vet svar på mitt MOC jag behöver inga poäng ;) men jag trodde att flera kan bygga samtidigt men det värkar inte så ok uppfattat 
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

lindyhep

Haha. ja.

Fast jag insåg att denna bilden också skulle passa i AndersIs tråd.....byxorna borde inte vara med. Det var drottning Margareta ffa som kallades kung byxlös ;D

(Annars skulle man ju också kunna tro att det var en riktigt nära historisk händelse då holländska drottningen ju just abdikerat.)

Kvarnbacka

Citat från: MicroByggare skrivet 02 februari 2013 kl. 21:56
ok så synd jag antar att jag får inte posta något om inte jag har gissat rätt eller om någon inte hunnit bygga sin vingett i tid  :( jag ville bara veta om någon vet svar på mitt MOC jag behöver inga poäng ;) men jag trodde att flera kan bygga samtidigt men det värkar inte så ok uppfattat

Vi kör en vinjett i taget, därav "stafett" :-)
Jag ser att du har gjort något som brinner... Slottet Tre Kronor, 1697?

MicroByggare

Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

Kvarnbacka

Citat från: lindyhep skrivet 02 februari 2013 kl. 21:57
Haha. ja.

Fast jag insåg att denna bilden också skulle passa i AndersIs tråd.....byxorna borde inte vara med. Det var drottning Margareta ffa som kallades kung byxlös ;D

(Annars skulle man ju också kunna tro att det var en riktigt nära historisk händelse då holländska drottningen ju just abdikerat.)

Fast drottning Kristina sågs väl som lite maskulin? (eller var det bara i "Nisse Hult"?) :-)

Ny vinjett kommer efter helgen.

marpe

Citat från: MicroByggare skrivet 02 februari 2013 kl. 21:56
ok så synd jag antar att jag får inte posta något om inte jag har gissat rätt eller om någon inte hunnit bygga sin vingett i tid  :( jag ville bara veta om någon vet svar på mitt MOC jag behöver inga poäng ;) men jag trodde att flera kan bygga samtidigt men det värkar inte så ok uppfattat
@Microbyggare. Ingen fara på taket. :) Jag tror att Lindyhep menar att du kan posta om vinjetten i tråden nedan. Bättre att gissa där. :) http://www.swebrick.se/index.php?topic=4696.0

Tommy_la

Citat från: MicroByggare skrivet 02 februari 2013 kl. 20:42
hej jag är ganska ny och hoppas ha kul tillsammans med er här och tänkte skicka ett bidrag:


Det går bra att posta i den här tråden http://www.swebrick.se/index.php?topic=4538.0 om man bara vill bidra med vinjetter utan att vara med i någon stafettävling.

Och jag har ingen aning om vad du har byggt för historisk händelse. Rom som brinner kanske? ;)
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

MicroByggare

jag vet det är lite svårt att se men jag ska göra den bättre och posta om den i dagens mest misslyckade vingett  ;) så snart kan ni se min lilla vingett med mer detaljer...
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.