Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Månadens MOCs Februari 2018 - arbetstråd

Startat av Anders67, 03 februari 2018 kl. 13:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Citat från: Ozp skrivet 22 februari 2018 kl. 09:36
Jag var och ställde ut mitt och Kwagges film- och tv-hus på Lego World i Köpenhamn förra veckan.
Här är några bilder på det.


Lego World Copenhagen 2018 by LegoOzp, on Flickr


Lego World Copenhagen 2018 by LegoOzp, on Flickr


Lego World Copenhagen 2018 by LegoOzp, on Flickr


Lego World Copenhagen 2018 by LegoOzp, on Flickr

Bilder på de andra rummen finns på Flickr.
Jag har även gjort en film



Timelapse från uppställningen:


och en timelapse på publiken



Emma

Citat från: Emma skrivet 23 februari 2018 kl. 11:32
Min datorspelande vän frågade om jag kunde bygga en scen i ett spel som han önskade sig. Klart jag kan, sa jag. Och här är resultatet.


GVJV0157 by emma farm, on Flickr

Orbonne Monastery, känner ni säkert igen, ni som är bevandrade i spelvärlden.

Anders67

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 24 februari 2018 kl. 13:05
Efter att ha byggt klart mitt bidrag i mästerbyggartävlingen kände jag för att bygga något lite mindre. Det blev ett modernt hus i mikroskala, för självklart kan jag inte släppa det här med hus helt  :)

Huset är beläget i tropisk miljö - kanske på en ö eller halvö. Jag har försökt skapa tropisk känsla genom att använda lime, blått och grönt. Själva huset har fönster som släpper in ljus från flera håll och takskägget sticker ut över terrassen för att ge lite skugga från solen.

Fortfarande nytt för mig att bygga i mikroskala, men det är kul att se bitarna från ett nytt perspektiv.



Huset framifrån med blick över terassen.



Snett framifrån med en liten gatlykta i förgrunden.



Baksidan.



Lite grann från ovan.



Till sist en närbild.

Anders67

#34
Citat från: Selander skrivet 25 februari 2018 kl. 19:45
Jag har gjort en total ombyggnad av mitt Da lok, även om det kanske inte ser ut så  ;)
Hjulföljden och de artikulerade styrhjulen är bibehållna, men hela drivlinan i övrigt är ombyggd plus koppelstång som förbinder de stora hjulen.
Large motorn är nu monterad liggande och försedd med högre utväxling för mer fart.
Sidorna och ändarna har fått ny design och blivit aningen högre. Taket är nu enkelt att ta bort så man kan göra batteribyte utan att riva halva loket  ::)
Tunna svarta stripes för att indikera handtag etc....

Summa: Ett lok som är mer likt förlagan, snabbare, och lättare att använda.

Hoppas ni giller det  8)




Godtfred

#35
Citat från: Godtfred skrivet 18 februari 2018 kl. 13:41

Coffee time
by gonkius, on Flickr

Hittade bara två i samlingen, en vit och en Dark Orange. Hmm... Ser lite ut som cappuccinoskum, det får det bli!

stej123

Citat från: stej123 skrivet 28 februari 2018 kl. 19:52
Senaste bygget på temat. Det är bounty huntern Jubal Earlys skepp. Cockpiten inte riktigt som originalet, men jag tyckte det blev rätt coolt ändå.








Anders67

Fina MOC byggen i Februari.
  Denna månad utser vi Full Plate med The Foothills till månadens bygge.
Ett microbygge som inte bara är vackert utan innehåller en del byggtekiska utmaningar.

 

- Månadens MOCs -
                                                                 

Denna månad innehöll många fina byggen som var och en kunde hamna på första platsen. Mycket tuff konkurrens! Det märks att vi närmar oss Huskvarna Eventet där många av dessa kommer att visas upp. 


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.