Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[Freebuild] Traumaenhet Röd - Nu med bonusbild!

Startat av humlan, 30 april 2015 kl. 01:07

Föregående ämne - Nästa ämne

humlan



-Doktorn!
-Ja, kapten?
-Vi befinner oss nu cirka 5 minuter från att möta upp RS Atlas, Loke Ett rapporterar in att minst en container verkar ha exploderat.
-Vet vi vad de hade för last?
-Svart kristall....
*stön* -Slarvat med vakuumet igen?
-Det ser så ut.
-Hur många skadade?
-Okänt, men enligt nödropet, endast en överlevande.





-Doktorn! En till explosion har skett, fyra i besättningen är skadade, anländer till hangaren om 2  minuter, 54 sekunder!
-Syster, förbered för akut operation omedelbart!
-Ja, doktorn!






-Mera plasma! Vi håller på att tappa henne!




-Om kaptenen på Atlas överlever, kommer han önska att han dog ombord...... *knyter nävarna*




Överlevare, eller inte.....


Alla skepp i Valkyrianska flottan är utrustade för räddningsoperationer, nya skepp har bara lite mera vapen än gamla. Därför är alla utrustade med moderna och effektiva vårdenheter. H.M.S Valkyria är inget undantag.

Traumaenhet Röd består av ett Cybertech™ operationsbord, två regenerationskammare samt en intensivvårdsavdelning med plats för fyra patienter. Totalt finns det åtta operationssalar och 40 regenerationskammare ombord på Valkyria. Ungefär 100 patienter kan vårdas samtidigt. Vid större katastrofer än vad som det finns kapacitet till, är skeppet dessutom utrustad med medicinska kryofrysar. Dessa gör så att patienter kan frysas in i väntan på vård, antingen ombord eller på något större sjukhus.

Meta: Jag är något av en periodare, när inspirationen finns så är det ingen hejd på hur mycket jag kan producera  8) Denna byggde jag medans jag väntar på en BL-order på bitar jag behöver till kommandobryggan. Planen är att också bygga en modul med doktorns kontor, undersökningsrum, lab och sådant. Men inte ikväll.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Calmcacil

Gillar bygget, ser väldigt kliniskt och sjukhusmässigt ut. Den där kaptenen ligger illa till, slarva med svart kristall så där... om det inte var sabotage. Får kanske några svar om han överlever.

Du verkar helt klart vara inne i en period, så länge du inte bränner ut dig säger jag "mera, mera"

Odidoma

Riktigt snyggt! Gillar hur du fått till "kuvöserna" . Väldigt bra känsla i bygget/scenerna. Du har verkligen levererat många bra byggen!

o0ger

Kul att se så många bra byggen från dig! Bra skrivet också. Tumme upp !
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Tuben

Både intressant story och stilrena byggen :) Han är intressant den där Argus D'Marco, inte rädd att beordra aggressiva lösningar på problem :p
Gud älskar både dig och mig och vill leva med oss, Bibeln Johannesevangeliet kapitel 3 vers 16 http://www.bibeln.se/las/2k/joh#q=Joh+3%3A16

humlan

Man tackar för alla positiva omdömen  ;D Som relativt ny AFOL är det riktigt kul att se hur man utvecklas som byggare, särskilt kul är det att kombinera schnygga byggen med kreativ fotografering.

Som ny byggde jag lite av varje, och även om Star Wars-skepp är snygga i bokhyllan, modulärhusen tilltalar min känsla för arkitektur, så är det nog ändå så att min förkärlek för Sci-Fi gör att Bortom Sol är ett riktigt favoritkoncept att bygga för.

Sen är storytelling på detta viset intressant från den aspekten, att du bygger en historia och publicerar den. Sen kan du inte gå tillbaka och ändra dig, som man skulle gjort om man skrev en hel bok, utan publicerade händelser har hänt. Punkt. 8)

Bonus: I de bilder jag visat, tycker jag inte mitt Cybertech™ operationsbord syns nog bra, håll till godo:

För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

swestar

Citat från: o0ger skrivet 30 april 2015 kl. 07:45
Kul att se så många bra byggen från dig! Bra skrivet också. Tumme upp !
+1
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Calmcacil

Kul att se operationsbordet bättre, väldigt snyggt

humlan

Bonusbild:

Argus rapporterar till Drottningen om incidenten......

För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Joacim


o0ger

Väldigt snyggt operationsbord. Vi som har sett Prometheus vet att det kan bli ganska kladdigt i såna där maskiner ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Calmcacil

Antingen tog drottningen inte nyheten så bra eller så har de lite problem på skeppet.
(Eller så råkade Argus ringa Sauron istället och får sig en rejäl utskällning)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.