Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Ashmans vignetter - pirater, Potter, mm

Startat av Ashman, 23 oktober 2016 kl. 16:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Ashman

Har fastnat för att bygga små vignetter, helst 8x8 studs, men även större. Passar mig perfekt med småbyggen eftersom jag gärna vill avsluta i en sittning.

Har handlat på mig lite prylar så jag kan bygga en fotobox så förhoppningsvis blir det bättre foton i framtiden.

Först en liten Harry Potter. Harry besöker bokhandeln Flourish and Blotts för att köpa böcker. Där inne befinner sig Gilderoy Lockhart för att signera sin nya bok. När han ser Harry suger han omedelbart in honom för fotografering. Ovanför står Draco och blänger av avundsjuka.

Harry Potter meets Lockhart by Anders Löfgren, on Flickr


Nästa är en Pirates of the Caribbean-vig med Jack Sparrow och en flaska rom. Denna blev rätt tajt eftersom jag ville ha vatten utanför så hade jag i praktiken bara 6x6 kvar att leka med.

En tidig kväll någonstans utanför Barbados...

Jack Sparrow and a bottle of rum by Anders Löfgren, on Flickr


Jack Sparrow and a bottle of rum by Anders Löfgren, on Flickr


Senare på kvällen....

Jack Sparrow and a bottle of rum by Anders Löfgren, on Flickr

Ashman

Efter en bra men svettig dag på jobbet kopplar Boba av med lite karaoke i en Friends bar.

Boba relaxing after a succesful day at work by Anders Löfgren, on Flickr


Boba relaxing after a succesful day at work by Anders Löfgren, on Flickr

Ville mest testa att bygga golvet med vinklade tiles med lite avstånd mellan tilesen.

Svensture

Det är kul med vignetter, tar ofta inte så ång tid å bygga, men man kan få till bra scener, gillar Sparrow bilden lite extra :)

Sockerbit

Fina små vinjetter! Gillar att du inte tryckt fast bitarna på PotC-bygget. Hur har du fått till avståndet på det sneda rosa golvet?

Ashman

Citat från: Svensture skrivet 25 oktober 2016 kl. 19:03
Det är kul med vignetter, tar ofta inte så ång tid å bygga, men man kan få till bra scener, gillar Sparrow bilden lite extra :)

Ja, precis! Man kan bygga ganska detaljerat, men eftersom den är så liten så tar det ändå inte så mycket tid/bitar. Också ett bra sätt att testa nya tekniker man hittar på nätet :)

Ashman

#5
Citat från: Sockerbit skrivet 25 oktober 2016 kl. 23:26
Fina små vinjetter! Gillar att du inte tryckt fast bitarna på PotC-bygget. Hur har du fått till avståndet på det sneda rosa golvet?

Tack! Under tiles:en sitter jumper plates och 1x1 tiles och 2x2 tiles i ett speciellt mönster.Se bilden (som inte är från mitt bygge utan den bild jag utgick från, för det är inte jag som kom på det utan hittade det på nätet).

NAckdelen är att man får mycket kant man måste täcka eftersom de sneda tilesen sticker ut rätt mycket.



Joacim

Härliga byggen. Gillar skarpt hur du inte tryckt fast bitarna för att skapa en gammal brygga ;D ;D

Ashman

Citat från: Joacim skrivet 01 november 2016 kl. 14:34
Härliga byggen. Gillar skarpt hur du inte tryckt fast bitarna för att skapa en gammal brygga ;D ;D

Tack så mycket :)

Odidoma

Keep it coming! Roliga och inspirerande byggen.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Ashman

#12
Citat från: Odidoma skrivet 03 november 2016 kl. 23:33
Keep it coming! Roliga och inspirerande byggen.

Citat från: swestar skrivet 04 november 2016 kl. 00:35
+1 :)

Tack ska ni ha! Jag har haft lite byggledigt nu för semester, men det börjar bli dags att ta tag i det igen :)

Jesperrydhog

Detta temat på Harry Potter och Piraterna från Caribbien.
:)   

Ashman

Citat från: Jesperrydhog skrivet 04 november 2016 kl. 23:43
Detta temat på Harry Potter och Piraterna från Caribbien.
:)
Jag älskar både Harry Potter och piraterna från karibien :)

Här kommer en till Harry P. Det är Devil's snare. Harry, Ron och Hermione fastnar och ligger pyrt till, men eftersom Hermione lyckas hålla sig cool och dessutom minns vad de lärt sig på lektionerna, så lyckas hon rädda sina vänner. Detta är inspirerat av bokversionen, för i filmen lyckas Harry rädda sig själv. Detta bygge blev rätt ok, men tyvärr blev alla foton kassa. Misslyckades heöt med färgåtergivningen och kanske hade det gått det att rädda i datorn... Sen tycker jag att Lego's vegetation lätt blir gryllig och kass på foton men snyggt i verkligheten.



Devil's snare by Anders Löfgren, on Flickr


Devil's snare by Anders Löfgren, on Flickr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.