Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

o0gers Helgutmaning

Startat av o0ger, 13 november 2015 kl. 09:40

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Citat från: Peter S skrivet 21 maj 2018 kl. 22:50
Jag anar att biten har något med fordon att göra, och har letat igenom mudguards (hittade inga halva). Och med ologiken med nuvarande bricklink kommer jag aldrig att hitta rätt bit, fast jag anar hur den ser ut...

Jag tror den ligger under kategorin clip-plate.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Myko


MattiasKr

Citat från: Peter S skrivet 21 maj 2018 kl. 22:50
Jag anar att biten har något med fordon att göra, och har letat igenom mudguards (hittade inga halva). Och med ologiken med nuvarande bricklink kommer jag aldrig att hitta rätt bit, fast jag anar hur den ser ut...

Tja, om du inte hittade några halva, så vad kan du leta vidare på då....

Peter S

Citat från: MattiasKr skrivet 22 maj 2018 kl. 10:44
Citat från: Peter S skrivet 21 maj 2018 kl. 22:50
Jag anar att biten har något med fordon att göra, och har letat igenom mudguards (hittade inga halva). Och med ologiken med nuvarande bricklink kommer jag aldrig att hitta rätt bit, fast jag anar hur den ser ut...

Tja, om du inte hittade några halva, så vad kan du leta vidare på då....
En kvarting. Har letat efter det också. Anar att denna hör till någon av de småbilar som kommit den senaste tiden. Det känns som om de genererat en del nya bitar som t.ex. 2x2 wedge plate cut corner. Letar oförtrutet vidare. Och planlöst. Och utsiktslöst.

Myko

Du får modifiera ditt letande.  8)

MattiasKr

Citat från: Peter S skrivet 22 maj 2018 kl. 11:17
Citat från: MattiasKr skrivet 22 maj 2018 kl. 10:44
Citat från: Peter S skrivet 21 maj 2018 kl. 22:50
Jag anar att biten har något med fordon att göra, och har letat igenom mudguards (hittade inga halva). Och med ologiken med nuvarande bricklink kommer jag aldrig att hitta rätt bit, fast jag anar hur den ser ut...

Tja, om du inte hittade några halva, så vad kan du leta vidare på då....
En kvarting. Har letat efter det också. Anar att denna hör till någon av de småbilar som kommit den senaste tiden. Det känns som om de genererat en del nya bitar som t.ex. 2x2 wedge plate cut corner. Letar oförtrutet vidare. Och planlöst. Och utsiktslöst.

Du gick åt fel håll. Tänk på vad följande i beskrivningen kan betyda:

Citat från: o0ger skrivet 18 maj 2018 kl. 15:44
Bygget är 4x4 pluppar. Det ser likadant ut på framsida och baksida. Höger och vänster sida är släta. Höjden är tre bricks. Översidan och undersidan är slät. Jag har renderat utan skarvar och vissa fasningar för att det inte ska bli för lätt.


Stigge72

Det är inte en jätteny bit, och även om TLG mest använder till samma sak, så har den förekommit i MOC:ar förr.

lingonfil

Det måste vara den sämst kategoriserade biten någonsin. Jag förstår inte hur den kan ha hamnat där.

Peter S

Nu vet jag vad jag ska leta efter! Jag har den insorterat under "Snot-bitar" i mina samlingar och har varje gång surnat på att den inte går att bygga ihop i staplar. Den där kurvan kunde väl fått vara rak i en studs längd?

Peter S

Hittade! Det finns två versioner, men ingen av dem har någon antistud att tala om...

Peter S

Citat från: Peter S skrivet 22 maj 2018 kl. 13:07
Hittade! Det finns två versioner, men ingen av dem har någon antistud att tala om...
Jo, det hade de bannemej.

o0ger

#716
Nu är det fredag, och nu kommer svaret.

Det handlade ju såklart om att hitta rätt bit. I detta fallet 14520 eller 52038 (skillnaden är att de har olika tjock kant på insidan).

Så här gjorde jag:



Många använde paneler istället för "Piece of resistance", och det funkar ju lika bra. Visa nu era egna lösningar!

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andreaseldh

Min lösning, med paneler.

MattiasKr

#718
Också paneler, men inte samma sort.



Stigge72

Min lösning var ganska lik MattiasKrs.
Det enda är att jag hade en 3003 i mitten.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.