[MOC] Fortsätter mitt projekt med roliga exempel på väggar med fönster

Startat av Larry Lars, 12 januari 2014 kl. 23:14

Föregående ämne - Nästa ämne

Larry Lars

Några av de nya tänderna från "Chima" har fått mej att fortsätta bygga väggar med fönster. Själva poängen brukar vara att undersöka hur det går att bygga klyftiga fönsterkarmar med SNOT. Nu har jag i alla fall byggt nya exempel.





Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Anders67

Riktigt snyggt, inte bara de nya bitarna utan också färgerna och mönstret! Läckert!

Magnus den store

Du använder tandbiten på samma sätt som jag tänkt. Intressant att se innan jag fått mina bitar.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

dalle

Bra idéer. Ska testa någon av dom själv till en moc jag bygger på. :)

-DoNe-


mordatre

Blir sugen på att köpa en legendbest också nu.  Undrar när vi ser denna bit i grått?
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Illuwatar

Snygga och bra tekniker. Något att lära av... och dessa nya tänder ser användbara ut.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Larry Lars

Tack för komplimanger. Kan verkligen rekommendera sådana här byggövningar. Lättare att få till snygga kombinationer när bitåtgången är låg om inte annat.

Den vinklade tandbiten är verkligen rolig att använda och naturligtvis given som dekorativ bit vid husbyggen. Det tog dock en stund att landa på denna lösning med "jumper plates" upp mot taket. ett udda antal knoppar ställer ju alltid till det något. ;)

Jag håller redan på med fler fönster så jag får återkomma när jag har bilder.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Record

Snyggt! vilket samman träffande.
Jag funderade just på detta nu innan jag loggade in, jag skulle behöva minska  ner 1x3x4 fönster till ett tågvagnsbygge, få se om det kan bli nått :)

Friskt satsat, hälften vunnet..

aBrickTooFar

Otroligt snyggt... bra kombinationer också.. blir helt klart inspirerad :)

jalex

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Sollan

Väldigt snygga. Det skulle vara kul att ha byggbeskrivningar till alla de fina fönstren. Blink, blink Anders76!

robban

Snyggt Larry!

Plocka gärna med dig dessa til träffen på lördag så man får studera dom live :)
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Sockerbit


ByggareDan

Nu fick även jag upp ögonen för dom nya tänderna, blir att köpa in ett gäng på BL när priserna(tillgången) stabiliserat sig.
Sen fick dina små byggen mig att förstå hur man använder stänkskärmen ovanför fönster, har bara sett det men inte förstått hur dom gjort men nu klarnade det.


/ByggareDan

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.