Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Grand Lodge

Startat av Wineyard, 19 mars 2018 kl. 12:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Wineyard

Här är mitt bidrag till Brixtars modulhustävling: Något typ av suspekt orderhus.













Peter S

Alla modulhus behöver ju inte vara tre våningar plus vind... Total bygghöjd blir ju ansenlig ändå.  ;D
Tycker du lyckats mycket bra med bygget. Två saker har jag bara att kommentera med: 1:Fransk bulldog? När flyttade den in på klubben? 2: Med så mörk bakgrund och hög kontrast på fotot så ser torn och skorstenar lite svajiga ut, pga att man inte ser konturerna hela vägen.

Ozp

Mycket snyggt. Många fina detaljer.
Gillar guldtackorna längst ner på fasaden. Kupolen är läcker.
Du borde nog använt en ljusare bakgrund. Det svarta taket flyter lite in i bakgrunden.

Myko

Väldigt snyggt! Det blir sån skillnad för helheten när ni som kan något om arkitektur bygger istället för jag som bara sätter dit bitar tills det ser bra ut gör det.

o0ger

Supersnyggt! Fina färgval och detaljer. Jag gillar hur du har belyst bygget inifrån med en ljusslinga av stora bollar. Det ger onekligen ett "suspekt" intryck :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

dalle

Grandiost bygge. Som gammal arkitekturhistoriker gillar jag hur du stilsäkert hanterar fasadelementen. Baksidan av byggnaden tycker jag känns bekant.
En fråga: vad är det för suspekta cirklar som syns inne i byggnaden.

Nybohov Creation Ltd.

Stiligt!

Jag saknar "nåt skit" på baksidan, typ en omkullvält soptunna, några torra grässtrån eller en trasig cykel.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Wineyard

Tack för alla kommentarer! :)
Citat från: Peter S skrivet 19 mars 2018 kl. 12:37
Alla modulhus behöver ju inte vara tre våningar plus vind... Total bygghöjd blir ju ansenlig ändå.  ;D
Tycker du lyckats mycket bra med bygget. Två saker har jag bara att kommentera med: 1:Fransk bulldog? När flyttade den in på klubben? 2: Med så mörk bakgrund och hög kontrast på fotot så ser torn och skorstenar lite svajiga ut, pga att man inte ser konturerna hela vägen.
Det är klart det ska bo en fransk bulldog på klubben??? ;)
Jag förstår din poäng. Man ser inte lego-detaljerna på bästa sätt, men jag tycker att det blir ganska coola effekter!
Citat från: o0ger skrivet 19 mars 2018 kl. 12:50
Jag gillar hur du har belyst bygget inifrån med en ljusslinga av stora bollar. Det ger onekligen ett "suspekt" intryck :)
Citat från: dalle skrivet 19 mars 2018 kl. 12:53
En fråga: vad är det för suspekta cirklar som syns inne i byggnaden.
Tack! Ärligt talat märkte jag först nu hur pass väl man ser bollarna, men det kanske passar det suspekta temat ;)
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 19 mars 2018 kl. 14:26
Jag saknar "nåt skit" på baksidan, typ en omkullvält soptunna, några torra grässtrån eller en trasig cykel.
Håller helt med! Den behöver lite Nybohov-styling!

Record

Jag älskar detta hus, men det som gör det är att jag skulle gärna vara mannen med bulldogen, det ser så propert ut med paraply och hög hatt :), sen är källarplanet så snyggt, det jag fastnade för i andra hand :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Betweenbrickwalls

Mäktigt! Jag gillar utsmyckningarna kring porten!
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

fillishave

Kalassnyggt! Det osar verkligen suspekt överklasselitism över herren på framsidan  :)
Andra vansinnigt snygga modulhuset på två dagar. Jag blir delvis stolt över att "vi" svenska AFOLS producerar så högklassiga byggen och delvis peppad att pusha mina egna byggen till högre höjder (pun intended).
Om allt går som det ska så hinner jag få klart och fota mitt eget bidrag till Brixtar-tävlingen.

Lordflintstone

Citat från: fillishave skrivet 19 mars 2018 kl. 18:38
Kalassnyggt! Det osar verkligen suspekt överklasselitism över herren på framsidan  :)
Andra vansinnigt snygga modulhuset på två dagar. Jag blir delvis stolt över att "vi" svenska AFOLS producerar så högklassiga byggen och delvis peppad att pusha mina egna byggen till högre höjder (pun intended).
+1 på den.
Jag var med en fransk FB som var selektiv och tog bata in 200 medlemmar, jag kan säga att nivån var en riktig besvikelse där, men man har nog blivit fartblind av den skjukt höga kvaliten i sverige.
Älskar huset nu vill jag se flyglar och bakgård med skumma  expiment oxså.

Wineyard

Tack än en gång!
Citat från: fillishave skrivet 19 mars 2018 kl. 18:38
Om allt går som det ska så hinner jag få klart och fota mitt eget bidrag till Brixtar-tävlingen.
Ska bli spännande att se resultatet. Ditt förra modulhus var ju fantastiskt!
Citat från: fillishave skrivet 19 mars 2018 kl. 18:38
Andra vansinnigt snygga modulhuset på två dagar. Jag blir delvis stolt över att "vi" svenska AFOLS producerar så högklassiga byggen och delvis peppad att pusha mina egna byggen till högre höjder (pun intended).
Ja, svenska AFOLs fortsätter sannerligen att leverera!

theCroc

Jag trodde itne man fick visa upp sina bidrag innan tävlingen var avgjord? JAg kanske missförstod reglerna. Har dock inte skickat in en egen denna gången. Har itne tid.

fillishave

Citat från: Wineyard skrivet 20 mars 2018 kl. 18:35
Tack än en gång!
Citat från: fillishave skrivet 19 mars 2018 kl. 18:38
Om allt går som det ska så hinner jag få klart och fota mitt eget bidrag till Brixtar-tävlingen.
Ska bli spännande att se resultatet. Ditt förra modulhus var ju fantastiskt!
Tackar! Fotade igår så nu ska jag bara dra i lite kurvor i Fotoaffären innan jag kan lägga upp.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.