Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Tegelvilla

Startat av aukbricks, 17 mars 2018 kl. 22:33

Föregående ämne - Nästa ämne

aukbricks

Denna veckas digitala bygge, en modern tegelvilla. Några friheter har jag tagit mig när det gäller färger. Första bygget jag gör i den här skalan, kan mycket väl bli flera. :)








o0ger

Jag ska bara hitta min haka, den ligger här nere på golvet nånstans bland allt LEGO.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

pareriksson

Jag älskar när man ser en bild, och inte är helt säker på om det är på riktigt eller LEGO! Tror du får sänka bladen på gräsklipparen något...

Peter S

Bara att vrida bladen till busken skulle ha tagit mig hela veckan...
Snyggt jobbat. Kanske värt att omsätta i ABS?

drdoddo

So. Damn. Pretty.

Betweenbrickwalls

Fantastiskt! Är det fullt inrett? Vill se mer!!! Det hade varit väldigt spännande att se det i fysisk form.
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

o0ger

Det blir galet snyggt när man renderar med Blender. Kan vi köra en kort genomgång i Huskvarna?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

aukbricks

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 18 mars 2018 kl. 09:06
Fantastiskt! Är det fullt inrett? Vill se mer!!! Det hade varit väldigt spännande att se det i fysisk form.

Tyvärr inte. Just nu finns bara möbler där man ser in genom fönstren.

aukbricks

Citat från: o0ger skrivet 18 mars 2018 kl. 10:33
Det blir galet snyggt när man renderar med Blender. Kan vi köra en kort genomgång i Huskvarna?

Jag är nybörjare i Blender så skulle så gärna också lära mig mer. Har förstått det som att det finns flera vägar att importera Lego i Blender och jag har hittills testat via Mecabricks. Tyvärr kommer jag inte till Huskvarna men jag pratar gärna vidare här! :)

o0ger

Citat från: aukbricks skrivet 18 mars 2018 kl. 11:59
Jag är nybörjare i Blender så skulle så gärna också lära mig mer. Har förstått det som att det finns flera vägar att importera Lego i Blender och jag har hittills testat via Mecabricks. Tyvärr kommer jag inte till Huskvarna men jag pratar gärna vidare här! :)

Okej, jag ska börja med att installera Blender och sen läsa lite här: https://www.mecabricks.com/en/forum/topic/72

Har du någon bra tutorial som du följde?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

aukbricks

Citat från: o0ger skrivet 18 mars 2018 kl. 12:19
Citat från: aukbricks skrivet 18 mars 2018 kl. 11:59
Jag är nybörjare i Blender så skulle så gärna också lära mig mer. Har förstått det som att det finns flera vägar att importera Lego i Blender och jag har hittills testat via Mecabricks. Tyvärr kommer jag inte till Huskvarna men jag pratar gärna vidare här! :)

Okej, jag ska börja med att installera Blender och sen läsa lite här: https://www.mecabricks.com/en/forum/topic/72

Har du någon bra tutorial som du följde?

Det var den sidan och de instruktioner som följer med Blender Lite som jag började med. Sen såg jag en hel del tutorials på youtube om bara Blender för att förstå mig på det programmet. Den här serien tyckte jag var bra. https://youtu.be/LLV7h-WLIx0

eon

Väldigt stiligt utfört!
Om du ska bygga den i plast så kan du bygga på Moduverse och sänka ner gräset två bricks i plattan för att få ett kortare gräs.

Record

Det är fantastiskt, jag har funderat mycket på just detta sätt att bygga en tegelvägg/hus genom åren, nu har vi en här :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Nextuz

Oerhört snyggt :D

När man använder blender? Kan man använda andra renderingsmjukvaror?
Tänker på Renderman som är Pixars verktyg, det är numera gratis att använda i icke kommersiell verksamhet :)

Wineyard

Citat från: o0ger skrivet 17 mars 2018 kl. 23:45
Jag ska bara hitta min haka, den ligger här nere på golvet nånstans bland allt LEGO.
Kan inte uttrycka det på ett bättre sätt! Fantastiskt bygge!

Hur bra skulle tegelväggen sitta "irl"?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.