Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Kvartal 2 tävling 2016 - Bygg ett träd

Startat av Anders67, 02 april 2016 kl. 14:48

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Hej alla tävlande

Tiden för mig rinner iväg och jag hinner inte slutföra tälingsarbetet. Jag åker till kroatien i morgon bitti vid 05.00 så jag hinner inte med allt.
Snälla håll ut så återkommer jag så snart det går - kanske jag får tid över under semestern men vågar inte lova.

Vinnaren är ju redan korad men övriga får hålla ut lite till.

Alla ni som tävlat får gärna skicka mig sin postadress via PM så har jag era adresser inför prisutdelningen.

MVH Anders67

Odidoma

På det här sättet blir det bara mer spännande. Ha en bra semester!

mechamike

Grattis till vinsten Full Plate!! Fantastiskt klossat!  Jag förutspår att priset på yxor och droidarmar kommer gå upp på Bricklink ;D
Tack till Anders67 och Marpe för annordnandet av en mycket trevlig tävling, och som sagt många fina träd att inspireras av..


 
?

drdoddo

Citat från: mechamike skrivet 21 juni 2016 kl. 09:10
Grattis till vinsten Full Plate!! Fantastiskt klossat!  Jag förutspår att priset på yxor och droidarmar kommer gå upp på Bricklink ;D
Tack till Anders67 och Marpe för annordnandet av en mycket trevlig tävling, och som sagt många fina träd att inspireras av..
+1 på den :)

Godtfred

Stort tack för trevliga tävlingar som "tvingar" en utanför sin comfort zone. Extra kul att se den stora spridningen av byggtekniker.

Full Plate

Citat från: mechamike skrivet 21 juni 2016 kl. 09:10
Grattis till vinsten Full Plate!! Fantastiskt klossat!  Jag förutspår att priset på yxor och droidarmar kommer gå upp på Bricklink ;D

Tackar så mycket! Haha, skulle kanske spekulerat lite på marknaden och tjänat några slantar ;) Håller på med en tutorial för tekniken nu, så kanske inte för sent ännu. Men det är kanske insider-trading ;)

Perhed

Grattis Fullplate! Mycket vackert byggt.
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

andli

Citat från: Full Plate skrivet 28 juni 2016 kl. 09:24

Tackar så mycket! Haha, skulle kanske spekulerat lite på marknaden och tjänat några slantar ;) Håller på med en tutorial för tekniken nu, så kanske inte för sent ännu. Men det är kanske insider-trading ;)

Pump and Dump, Lego versionen :)

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Anders67

#128

PRISUTDELNING

1a priset går inte helt oväntat till FullPlate

Som byggt ett magiskt bonsaiträd vars stam säkert kommer att hittas i andras byggen framöver.



2a priset går till Mechamicke.
Utmärkt användande av NPU-bitar för den fina trädstammen och dess grenar och
bra teknik och estetik med mycket fint träd med naturliga former och ett fint foto.




Genom lottning har följande vunnit priser
3e pris Sollan
4e pris mordatre

Tävlingen har hållit en allmänt hög nivå och vi vill särskilt lyfta fram några bidrag.

Följande byggare har vi bedömt ha gjort en extra fin insats som vi tyvärr inte har några speciella vinster till men får mottaga juryns hedersomnämnande.





Swestar
Modigt bitval och härligt tänk. En trip utanför din box, men ändå i din bitrymd. Fin helhet.


drdoddo
En härlig form- och färgkänsla som sprudlar av liv. Skönt med grå stam istället för standardbrun. Bra helhet.


Godtfred
För de fantastiska trädblommorna.


Linnea
Fin lekfull friendskontext som passar in i dina utställda byggen. Ett sommarträd att bo i. Härligt fågelbo.


Teabox
Ett välvårdat parkträd. Intressant konstruktion av kronan, som säkert fler kommer att prova på.


Memmla
Härligt massiv stam. Skönt med ett träd som är allt annat än pinnigt. Jag tror på stammen. Grenars och lövverkets oregelbundenhet förstärker intrycket.


Gideon
Fin palmstambit. Bra konstruktion av lövverket. Du lyckas kombinera ihop många växtbitar på ett trovärdigt sätt.


Tarmvred
Läcker stamkonstruktion med tjusig wedgekrona. Bra helhet.


Sollan
Friskt träd med massiv stam.




och till er andra
Mycket kul att se så många byggare ställa upp i denna tävling - bra jobbat.

Så snart jag har vinnarnas adresser så kommer priserna med posten.

Ha en fortsatt fin sommar och snart kommer nästa tävling - AFOL vs AFOL!



mordatre

Trevligt att vinna lottpriset.  :)
Många grymma byggen och en bra referenstråd för trädtekniker.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Memmla

Grattis till alla vinnarna, väldigt inspirerande att det var så stor variation mellan bidragen. Många användbara tekniker tycker jag.

Och tack för de röster man fick och de fina kommentarerna av juryn om mitt eget bygge. Det var givande i sig. :)

drdoddo

Citat från: Memmla skrivet 11 juli 2016 kl. 14:58
Grattis till alla vinnarna, väldigt inspirerande att det var så stor variation mellan bidragen. Många användbara tekniker tycker jag.

Och tack för de röster man fick och de fina kommentarerna av juryn om mitt eget bygge. Det var givande i sig. :)
Bara att instämma i ovanstående :) Riktigt kul tävling och som sagts tidigare x flera, kul med så många olika tekniker och bitval!

Sollan

Citat från: mordatre skrivet 11 juli 2016 kl. 12:46
Trevligt att vinna lottpriset.  :)
Många grymma byggen och en bra referenstråd för trädtekniker.

Kan bara hålla med. Fantastiskt roligt och väldigt kul att få ett fint omdöme av juryn. Tack!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.