Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Kvartal 2 tävling 2016 - Bygg ett träd

Startat av Anders67, 02 april 2016 kl. 14:48

Föregående ämne - Nästa ämne

Wineyard

#75
En liten annorlunda tolkning av ett träd.



När trädgårdsmästaren sågade av trädkronan på kungens ryttarstaty, hade han gjort sitt första, och sista, misstag. Då den ena halshuggningen leder till den andra, hade mästaren format sitt sista buskage.

Lordflintstone

Citat från: Wineyard skrivet 02 juni 2016 kl. 18:44
Ett liten annorlunda tolkning av ett träd.



När trädgårdsmästaren sågade av trädkronan på kungens ryttarstaty, hade han gjort sitt första, och sista, misstag. Då den ena halshuggningen leder till den andra, så hade mästaren format sitt sista buskage.

Fy fan vad bra!
Ännu ett genialt bidrag.
Älskar att det är lite humor i en dödligt seriös tävlig där alla deltagares heder står på spel. ;)

Godtfred


janho

Här finns mitt träd (till vänster på första bilden ;) ). Jag försökte göra ett träd utan typiska västlighetbitar men jag upptäckte snart att jag hade inte gröna bitar nog för att vara proportionerad med stammen. Så här är det. (Jag ber om ursäkt för den dåliga bildkvaliteten. De var mina första försök...)




janho

Citat från: Tunguska skrivet 02 juni 2016 kl. 16:16
Vet inte om bygget är godkänt med tanke på det låga antalet klossar i trädet, men här kommer i alla fall mitt blygsamma bidrag.



Vad är det för en bit, den gröna?

Nybohov Creation Ltd.

Mycket snyggt som trillar in i leken på slutet!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Peter S

Citat från: janho skrivet 02 juni 2016 kl. 21:33
Citat från: Tunguska skrivet 02 juni 2016 kl. 16:16
Vet inte om bygget är godkänt med tanke på det låga antalet klossar i trädet, men här kommer i alla fall mitt blygsamma bidrag.



Vad är det för en bit, den gröna?
Medusas hår...

janho


Ras 74

Här är mitt bidrag: Vår björk

Ni vet när alla bladen slår ut och ljuset ute är helt lime färgat.
Den känslan ville jag uppnå.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Svartkrut

Wow! :D Vad många coola och fantastiska träd! Älskar den här tävlingen och hoppas på att hinna bygga något ikväll efter jobbet. Har varit djupt nere i betygsträsket de sista veckorna, så har inte haft möjlighet att hinna bygga något än, men jag har ju hela kvällen på mig...  ;D

dalle

Vill bara göra er uppmärksamma att ett tävlingsbidrag gjort avtryck på TBB. Full Plates bonsaiträd har hamnat där.

Lordflintstone

Citat från: dalle skrivet 03 juni 2016 kl. 16:22
Vill bara göra er uppmärksamma att ett tävlingsbidrag gjort avtryck på TBB. Full Plates bonsaiträd har hamnat där.

TBB?

Magnus den store

Det är många fina träd i tävlingen.

Citat från: Lordflintstone skrivet 03 juni 2016 kl. 16:28
Citat från: dalle skrivet 03 juni 2016 kl. 16:22
Vill bara göra er uppmärksamma att ett tävlingsbidrag gjort avtryck på TBB. Full Plates bonsaiträd har hamnat där.

TBB?

http://www.brothers-brick.com/
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Lordflintstone

Citat från: Magnus den store skrivet 03 juni 2016 kl. 16:31
Det är många fina träd i tävlingen.

Citat från: Lordflintstone skrivet 03 juni 2016 kl. 16:28
Citat från: dalle skrivet 03 juni 2016 kl. 16:22
Vill bara göra er uppmärksamma att ett tävlingsbidrag gjort avtryck på TBB. Full Plates bonsaiträd har hamnat där.

TBB?

http://www.brothers-brick.com/
Sorry fick hjärnsläpp!
Grattis fullplates! Väl förtjänt.
Tur att det lottas tröst pris, så att man har chans på något.

Stigge72

Mitt bidrag till tävlingen.
Det blev lite annorlunda än vad jag tänkte från början, men jag fick inte riktigt till det som jag ville.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.