Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC][CB Aetheria] Hamnen

Startat av o0ger, 18 maj 2016 kl. 13:02

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Har inte riktigt tagit mig för att fota detta bygge förrän nu.


The Harbor by o0ger, on Flickr


The Harbor by o0ger, on Flickr


The Harbor by o0ger, on Flickr

Här bor hamn-kaptenen och hans dotter. De tar hand om alla skepp som vill lägga till, lossa och lasta till öarna.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Clarmo

Riktigt snyggt! Jag gillar taket du gjort på stora huset!

SvanteOlof

jo riktigt snyggt är det. jag gillar själva idéen om en hamn i landskapet.
ordvits: studsmatta = 4186

Wineyard

Snyggt o0ger! Gillar speciellt "marknadens" organiska design och kedjorna runt pelarna!
En förbättringspunkt tycker jag är själva stenhamnens homogena utseende. Du har stoppat in lite tegelbitar, men jag tycker att du kan ge den mer struktur och göra den ännu mer detaljerad.

dalle

Snyggt. Många fina detaljer och lösningar.
Kan likt Wineyard tycka att hamnpirens stenläggning är lite för clean.

AndersI

Tjusig! Jag gillar att det finns ett skäl till att den slingrande stigen slingrar!

Zilmrud

Snyggt och stilrent!

Gillar detaljerna så som kikaren och kroken att fånga in skepp med. Ser nu att du har en back med flaskor, du får inte tro att jag har snott den idén då jag har likadana vid min hamn =)

Jag tror jag har sagt det förut men taket på kåken är riktigt snyggt. Sedan gillar jag att du använt "dörrar" till skärmtak i hamnen. Kanske lånar den idén till nästa Ö-bygge.

Synd att en muterad ninja har gått åt till varorna i hamnen XD
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

jalex

Citat från: Zilmrud skrivet 18 maj 2016 kl. 13:58
Snyggt och stilrent!

Gillar detaljerna så som kikaren och kroken att fånga in skepp med. Ser nu att du har en back med flaskor, du får inte tro att jag har snott den idén då jag har likadana vid min hamn =)

Jag tror jag har sagt det förut men taket på kåken är riktigt snyggt. Sedan gillar jag att du använt "dörrar" till skärmtak i hamnen. Kanske lånar den idén till nästa Ö-bygge.

Synd att en muterad ninja har gått åt till varorna i hamnen XD

Snyggt! Vädigt fina detaljer.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Peter S

Snyggt! Det får gärna vara massivt grått i betong för min del. Behöver inte alls ha degraderat... Men jag undrar om inte bilderna är för överexponerade och har lite för mycket blåstick för att passa TBB...  ::)

o0ger

Citat från: Wineyard skrivet 18 maj 2016 kl. 13:32
Snyggt o0ger! Gillar speciellt "marknadens" organiska design och kedjorna runt pelarna!
En förbättringspunkt tycker jag är själva stenhamnens homogena utseende. Du har stoppat in lite tegelbitar, men jag tycker att du kan ge den mer struktur och göra den ännu mer detaljerad.

Citat från: dalle skrivet 18 maj 2016 kl. 13:42
Snyggt. Många fina detaljer och lösningar.
Kan likt Wineyard tycka att hamnpirens stenläggning är lite för clean.

Tack ska ni ha! Jag hade tänkt att göra hamnen lite mer nergången. Kanske en stolpe som lossnat osv. Men det blev lite krångligt när jag dessutom hade bestämt mig för att göra botten av bygget avtagbar. Alltså benen och stommen. Jag ville bygga stabilt samtidigt som det skulle vara enkelt att ta isär om man ville ändra något på undersidan. Men ni har rätt. Det är lite för helt i hamnen.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: Zilmrud skrivet 18 maj 2016 kl. 13:58
Synd att en muterad ninja har gått åt till varorna i hamnen XD
Först trodde jag du menade något med Ninjago, men nu fattar jag vad du menar ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: Peter S skrivet 18 maj 2016 kl. 17:14
Snyggt! Det får gärna vara massivt grått i betong för min del. Behöver inte alls ha degraderat... Men jag undrar om inte bilderna är för överexponerade och har lite för mycket blåstick för att passa TBB...  ::)

Tack! Ja, jag är tyvärr inte expert på fotografering. Jag fick nån timme över idag då jag plockade fram mina rullgardiner, stativ och bygglampor och riggade upp allt i vardagsrummet. Jag fick nog för mycket dagsljus. Kan någon hjälpa mig?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Nybohov Creation Ltd.

Jag gillar parfymflaskorna från Scala.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

o0ger

Nu har Myko hjälpt mig att redigera den översta bilden. Så nu ser det bättre ut. Tack!

Godnatt!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Sockerbit

Snyggt bygge, gillar användandet av dörrar som tak  :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.