Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC][CB Aetheria] Hamnen

Startat av o0ger, 18 maj 2016 kl. 13:02

Föregående ämne - Nästa ämne

ByggareDan

Fint bygge som flera redan konstaterat, många "nya" smarta lösningar.
Sen gillar jag att kajen är ren o cleant byggd, din hamnkapten är en man som vet vidden av att möta kunderna med rent o snyggt.

/ByggareDan

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

o0ger

Tack ska ni ha alla! Era kommentarer är uppskattade.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: Peter S skrivet 18 maj 2016 kl. 17:14
Snyggt! Det får gärna vara massivt grått i betong för min del. Behöver inte alls ha degraderat... Men jag undrar om inte bilderna är för överexponerade och har lite för mycket blåstick för att passa TBB...  ::)
Inte TBB, men väl Bricknerd: http://bricknerd.com/home/low-tide-19-2016 :D

Eftersom jag inte var så tydlig med att det är en ö som svävar i Aethern så tror alla att mitt bygge visar en hamn vid lågt tidvatten. :) Det funkar ju också. Vi säger inget om det till nån va? ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Sollan

Snyggt! Det där taket måste jag testa att göra vid tillfälle :D

Peter S

Citat från: o0ger skrivet 19 maj 2016 kl. 16:36
Citat från: Peter S skrivet 18 maj 2016 kl. 17:14
Snyggt! Det får gärna vara massivt grått i betong för min del. Behöver inte alls ha degraderat... Men jag undrar om inte bilderna är för överexponerade och har lite för mycket blåstick för att passa TBB...  ::)
Inte TBB, men väl Bricknerd: http://bricknerd.com/home/low-tide-19-2016 :D

Eftersom jag inte var så tydlig med att det är en ö som svävar i Aethern så tror alla att mitt bygge visar en hamn vid lågt tidvatten. :) Det funkar ju också. Vi säger inget om det till nån va? ;)
Grattis! Välförtjänt! Och det såg ut som om de svalde första versionen av bilderna också...

Jonsson

Ett mycket snyggt, balanserat och detaljrikt bygge.
Du har fått till en väldigt bra harmoni och känsla!

drdoddo

riktigt nice, gillar ffa att den är lite rakare och "cleanare" än de flesta andra öarna, blir en bra kontrast. Lånade lite av den känslan till min senaste ö där det också finns en liten hamn :)
Inser mer och mer att en hel del av det som jag klossat ihop till detta CB har dina grejor som inspirationskälla, så tack för inspirationen antar jag  ;D

Magnus den store

Ibland krävs det TBB för att jag ska upptäcka saker och ting. Gillar något med det taket. Någon färg som är bättre än andra?

http://www.brothers-brick.com/2016/05/20/lego-cones-make-perfect-spanish-roof-tiles/
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

drdoddo

Nu måste jag ändå ställa en krystad fråga som ligger lite utanför just den här trådens huvudämne, men som ändå tagits upp lite löst i och med att detta bygge varit med i legobloggar. Förutom det uppenbara (gör nåt grymt, fota snyggt, etc, etc) hur gör man egentligen för att bli "upptäckt" av de legobloggar som finns där ute i cyberrymden? Vet inte om det finns en tråd för detta redan, får gärna hänvisa till den i sådana fall. Blir bara nyfiken på om det finns något härligt tips/trix för ibland blir jag lite förundrad. Vissa grejer är ju helt episka och vackra (läs bl a bidrag från div swebrickare) medan ibland så dyker det upp en bygge som jag personligen inte blir speciellt imponerad av. Så vad avgör egentligen vad som dyker upp på t ex bricks brothers?

o0ger

Citat från: Sollan skrivet 20 maj 2016 kl. 08:30
Snyggt! Det där taket måste jag testa att göra vid tillfälle :D
Ja, gör det! (Det är tyvärr inte helt smidigt)

Citat från: Peter S skrivet 20 maj 2016 kl. 09:19
Grattis! Välförtjänt! Och det såg ut som om de svalde första versionen av bilderna också...
Tack :)

Citat från: Jonsson skrivet 20 maj 2016 kl. 10:39
Ett mycket snyggt, balanserat och detaljrikt bygge.
Du har fått till en väldigt bra harmoni och känsla!
Tack! Det var precis den balans jag eftersträvade.

Citat från: drdoddo skrivet 20 maj 2016 kl. 20:44
Inser mer och mer att en hel del av det som jag klossat ihop till detta CB har dina grejor som inspirationskälla, så tack för inspirationen antar jag  ;D
Tack! Detta är det bästa betyg man kan få tycker jag. Att inspirera andra är ett av mina mål med mina byggen.

Citat från: Magnus den store skrivet 20 maj 2016 kl. 21:39
Gillar något med det taket. Någon färg som är bättre än andra?
Jag vet inte :) Har du kommit på det än?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

#26
Citat från: drdoddo skrivet 20 maj 2016 kl. 22:55
Nu måste jag ändå ställa en krystad fråga... Så vad avgör egentligen vad som dyker upp på t ex bricks brothers?

Detta är en bra fråga som gäckar många legobyggare. The Brothers Brick har faktiskt skrivit en egen guide om det: http://www.brothers-brick.com/2009/04/12/how-to-get-blogged-on-the-brothers-brick-in-3-easy-steps-editorial/

En stor del av det är att vara aktiv på Flickr. Man ska också hålla koll på vilka olika grupper på Flickr folk lägger sina bilder i. TBB spanar ju mycket i olika grupper.

Sen är det ju så att om man väl har blivit uppmärksammad en gång så verkar de olika bloggarna hålla lite koll på en. Vissa av dem följer mig på Flickr.

Så detta i kombination med att man bygger nåt som folk gillar och bra bilder (eller dåliga bilder redigerade av en Swebrick-kompis) verkar ibland göra att ens bygge blir "upptäckt".

Det är ganska mycket slumpen också tror jag.

Hoppas du blev lite klokare. Läs guiden som sagt, den är bra.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

drdoddo


Jonsson

o0ger - ännu ett fantastiskt bygge från dig!! Stort grattis till både TBB och BN, jätteroligt och välförtjänt! :)

Perhed

Vackert och harmoniskt bygge. Två riktigt snygga tak med intressanta lösningar. Taket med motvända "cones" på omlott måste jag prova.
Kommer den stora kistan från fabuland eller vad? Och vad är det för flaskor som står på den?
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.