Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Otimmins LL31

Startat av Tektor, 13 mars 2015 kl. 08:42

Föregående ämne - Nästa ämne

Tektor

Här är ett par halvdana bilder på det som kanske var mitt första seriösa bygge i vuxen ålder. Ett rymdskepp - såklart.
Det byggdes medan resten av familjen kollade på deltävlingar till Melodifestivalen 2012 (ett utmärkt sätt att få bygga i fred för barnen...).

Otimmins LL31 är ett snabbt enmansskepp för transporter inom planetsystem, med hyfsad atmosfärförmåga.
(Guldstjärna till den som plockar referensen i namnet.)



EpsilonEta

Snyggt rymdskepp.
(Namnet påminner mig om Optimus men det finns säkert en mycket bättre sci-fi referens)

Du måste helt klart börja med Bortom Sol. Här finns en bra sammanfattning/introduktion.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Tektor

Citat från: EpsilonEta skrivet 13 mars 2015 kl. 09:25
Du måste helt klart börja med Bortom Sol.

Ja, jag ska ta mig en titt och åtminstone hitta på en karaktär :)

Anders67


lingonfil

Snygga former.

Ser både snabb och kraftfull ut. En rymdmustang. Cockpiten känns kanske inte helt integrerad med resten av formerna. Men som sagt gillar formerna.

Ang namnet får jag associationer till Jawas från Star Sars, "Oo-tee-nee". Men de har väl inte så mycket gemensamt med detta bygge.

Odidoma

Snyggt skepp med bra former förutom just vid cockpit. Ett väldigt imponerande "första" bygge!

Godtfred

Thunderbirds are go - zero hours minutes - nånting

Tektor

Jo, cockpit var nog ett fall av "man tager vad man haver". Nuförtiden har vi nog ett större utbud av huvar i samlingen...

Namnet kommer från Lucky Lucke-album nr 31, där den stornästa O'Timmins-klanen slåss mot de storörade O'Hara. Jag tyckte det passade på ett stornäst skepp :)

andreaseldh

Citat från: Tektor skrivet 20 mars 2015 kl. 21:41
Namnet kommer från Lucky Lucke-album nr 31, där den stornästa O'Timmins-klanen slåss mot de storörade O'Hara. Jag tyckte det passade på ett stornäst skepp :)

Som älskare av Lucky Luke borde jag ha klarat den, men uppenbarligen har jag legat av mig. Likheten är slående!

Godtfred

Ja, den borde man klarat...

Sockerbit


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.