Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Info kring att lägga upp bilder LÄS MIG!!

Startat av mechamike, 15 februari 2011 kl. 20:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Manne

Härligt att det går.. Måste testa omg..

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Carl T

Citat från: Manne skrivet 20 augusti 2014 kl. 19:32
Härligt att det går.. Måste testa omg..

Totalt off topic: Jag läste omg som det det brukar betyda på utrikiska.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Stigge72

Citat från: Carl T skrivet 20 augusti 2014 kl. 19:36
Citat från: Manne skrivet 20 augusti 2014 kl. 19:32
Härligt att det går.. Måste testa omg..

Totalt off topic: Jag läste omg som det det brukar betyda på utrikiska.
+1 :)

andreaseldh

Nu sitter jag vid mina föräldrars dator, som har skärmupplösningen 1920x1080. De största bilderna på forumet öppnas automatiskt i ett nytt fönster, men detta nya fönster kan man inte förstora till fullskärm, ikonen är gråmärkt. Man kan därför råka ut för en bild som alldeles utmärkt skulle gå att visa på skärmen i sin helhet, men tvingas ändå scrolla runt för att få se allt. Kolla exempelvis denna bild som är precis 1920x1080.

humlan

Citat från: andreaseldh skrivet 23 september 2014 kl. 00:32
Nu sitter jag vid mina föräldrars dator, som har skärmupplösningen 1920x1080. De största bilderna på forumet öppnas automatiskt i ett nytt fönster, men detta nya fönster kan man inte förstora till fullskärm, ikonen är gråmärkt. Man kan därför råka ut för en bild som alldeles utmärkt skulle gå att visa på skärmen i sin helhet, men tvingas ändå scrolla runt för att få se allt. Kolla exempelvis denna bild som är precis 1920x1080.

Jag kör 1920x1080 på min burk och jag kan maximera den till fullskärm..? Vilken webbläsare kör föräldrarna?
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

andreaseldh

Citat från: humlan skrivet 23 september 2014 kl. 01:00
Jag kör 1920x1080 på min burk och jag kan maximera den till fullskärm..? Vilken webbläsare kör föräldrarna?

Internet Explorer, senaste versionen.

humlan

För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

AndersI

Citat från: andreaseldh skrivet 23 september 2014 kl. 23:12
Internet Explorer, senaste versionen.

Japp - jag ser samma problem om jag öppnar IE (använder normalt FireFox). Tack Microsoft! Det finns en lång utläggning här (http://www.howtocreate.co.uk/perfectPopups.html) om hur man fixar till popupfönster som fungerar 'överallt'. Exemplen på den sidan pop:ar upp med maximeraknapp, även i IE.

Stigge72

IE är känt för att ha egna lösningar på allting. Generellt gäller typ att antingen fungerar något på IE, eller så fungerar på allt annat (om man inte använder väldigt basic html, men det är inte helt säkert då heller, om jag minns rätt).

andreaseldh

Återigen påminns vi om det gamla talesättet: Standard är en jättebra uppfinning, alla borde ha en egen!

Stigge72

Citat från: andreaseldh skrivet 24 september 2014 kl. 16:46
Återigen påminns vi om det gamla talesättet: Standard är en jättebra uppfinning, alla borde ha en egen!
+1
(Speciellt MS)

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: andreaseldh skrivet 24 september 2014 kl. 16:46
Återigen påminns vi om det gamla talesättet: Standard är en jättebra uppfinning, alla borde ha en egen!
Tack för det! Det blev dagens tweet.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

KallEl75

Tänkte jag skulle slänga upp en eller ett par bilder här för första gången, men den här informationen går över huvudet på mig fullständigt. Kan någon vänlig individ tala om för mig hur stor bilderna bör vara i CM istället samt storleksmässigt?

Det där med pixlar hit och dit säger mig absolut ingenting och jag vill inte ställa till med något onödigt strul för hemsidan.

o0ger

Citat från: KallEl75 skrivet 26 juni 2017 kl. 21:52
Tänkte jag skulle slänga upp en eller ett par bilder här för första gången, men den här informationen går över huvudet på mig fullständigt. Kan någon vänlig individ tala om för mig hur stor bilderna bör vara i CM istället samt storleksmässigt?

Det där med pixlar hit och dit säger mig absolut ingenting och jag vill inte ställa till med något onödigt strul för hemsidan.
Det funkar inte med centimeter. Alla har olika stora skärmar och olika upplösning på skärmen.

Om du högerklickar på din bild och väljer egenskaper/properties, och sen detaljer/details, så kan du se hur stor din bild är i pixlar. En pixel är en enskild bildpunkt.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Citat från: KallEl75 skrivet 26 juni 2017 kl. 21:52
Tänkte jag skulle slänga upp en eller ett par bilder här för första gången, men den här informationen går över huvudet på mig fullständigt. Kan någon vänlig individ tala om för mig hur stor bilderna bör vara i CM istället samt storleksmässigt?

Det där med pixlar hit och dit säger mig absolut ingenting och jag vill inte ställa till med något onödigt strul för hemsidan.
Som o0ger säger, det funkar inte så. Centimeter är en måttenhet i den fysiska världen. Pixlar är en digital måttenhet. Exempelvis kan en bild som är 72x72 px och en bild som är 300x300 px, utskrivna på papper vara lika stora i centimeter mätt. En bild kan ha olika många pixlar per tum.

Jag förslår att du använder Flickr eller liknande. Då är det betydligt enklare att välja upplösning i deras gränssnitt, än att sätta dig in i hur det funkar med bildbehandling.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.