Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Edde

Idag var jag och farsan på Åhlens och köpte lego. Vi var först upp, men det visade sig inte vara så viktigt eftersom det vi gick hem med inte plockades direkt. Vi stod och funderade på och men upptäckte att 42055 fanns billigare på webhallen och 42070 borde man kunna hitta för bättre pris i framtiden. 16 set blev det totalt, varav 13 får gå till samlingen. De som går till samlingen är: 60051, 60052, 42055 (från webhallen), 10706,  10707, 10708, 10709, 42063, 31070, 60157 x2 och en "classic" modell som jag inte kommer ihåg numret på.

skitkid

Hämta precis ett från en blocketannons.
Så nu har jag fyra getter, vilket känns mer respektabelt än två. 2 är ett par, 4 en flock!
/skitkid

Kwagge

Citat från: skitkid skrivet 27 december 2017 kl. 16:43
Hämta precis ett från en blocketannons.
Så nu har jag fyra getter, vilket känns mer respektabelt än två. 2 är ett par, 4 en flock!

Såg den annonsen med  ;)

BeO

Hämtade ut stor-Falken från posten idag. Blir ett bra första bygge när jag flyttat till nytt boende i april  :)

Får leta upp lite tips på hur man bäst hänger upp den på väggen sen.

mossarp


Kwagge

En liten polybag som jag var lite svag för

MartinAberg

på Gekås.
Var ute efter annat men nästan bara City bland de nya seten...

andreaseldh

... till ett än så länge hemligt projekt.

Raffe81

hittade denna för 1270kr och kunde inte låta bli.
I början på månaden köpte jag som fortfarande väntar på att byggas.

CopMike


Record

Citat från: CopMike skrivet 19 januari 2018 kl. 09:23



Mycket trevliga:).
Gissar att denna broder Lester gick lös på något mindre än han i Skaerbaek;)
Friskt satsat, hälften vunnet..

CopMike

Citat från: Record skrivet 19 januari 2018 kl. 17:23
Citat från: CopMike skrivet 19 januari 2018 kl. 09:23



Mycket trevliga:).
Gissar att denna broder Lester gick lös på något mindre än han i Skaerbaek;)
£5.99 på Lego store Leicester Square! Royal Guard något dyrare, £6 jämt ;D!

embe

10258, Lego London Bus by em - be, on Flickr

Var på MoS och grabben tyckte jag skulle köpa bussen, passar bra in bland de andra fordonen, bubblan, VW-bussen och Mini,

robinnilsson403

Även jag var på Lego store idag. Det blev ett par PaB-muggar, några Ninjago-figs för 19:-, ett Eifeltorn åt en kusin, en present till sambon och lite annat smått och gott. Fick med 60-års jubileumssetet också. :)
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

yokozuna

Då jag i stort sätt bara är intresserad av castle har jag inte hittat något intressant set dom senaste åren. Jag ratade Nexo knights rätt omgående då jag inte gillar dom futuristiska inslagen. Insåg dock nyligen att dom elakas sida hade en hel del intressanta figurer och fordon. Det slutade med att jag köpte följande set:











Utöver dessa köpte jag också alla "ultimate"-figurer.

Efter att ha köpt alla dessa set insåg jag att det bara saknas 9 set för att ha en komplett samling av alla Nexo knights set från 2016:











Kanske försöker få tag på dessa set också då jag tycker det är jobbigt att när en samling inte är komplett..... ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.