Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Månadens byggen Sept 2016 arbetstråd

Startat av Anders67, 03 september 2016 kl. 13:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Citat från: drdoddo skrivet 25 september 2016 kl. 16:00
Sheriff John "the hangman" Lawson cruises through the open plains in his search for the infamous Rattlesnake ridge gang...
En liten avstickare från steampunk och istället lite tech west :)
Tech West speeder by Andreas Lenander, on Flickr
Tech West speeder by Andreas Lenander, on Flickr
Tech West speeder by Andreas Lenander, on Flickr

Anders67

Citat från: NKubate skrivet 24 september 2016 kl. 18:36
Link är en av dem Nintendo figuren alla känner till. Så jag bestämde att bygga honom i LEGO.


Flera bilder på Flickr eller min hemsida NKubate http://nkubate.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=72:linkthelegendofzelda&Itemid=564

Tidigare i året utstäldes den på Klossfestivalen i Örebro. Men nu finns den även på LEGO Ideas: https://ideas.lego.com/projects/154024



Om du är som jag intresserad att få Link i en LEGO ask, så ber jag dig om din hjälp och support.

Anders67

Citat från: mortil skrivet 27 september 2016 kl. 08:18
Nu börjar den få sig lite skal  efter att beställningen från Brickatorium har kommit :)







Anders67

Citat från: o0ger skrivet 29 september 2016 kl. 22:41
Persistence är Exodus-flottans mobila skeppsvarv. Många av skeppen i flottan konstrueras och repareras här.


Persistence by o0ger, on Flickr

Just nu håller ett gäng fighters på att färdigställas för test i huvudhangaren. I konstruktionsdockan håller man på att bygga en ny Attackfregatt.


Persistence - Details by o0ger, on Flickr

Detta är mitt bidrag till SHIPtember 2016. Skeppet är ca 105 pluppar långt och byggt av många bitar ;)


Persistence - Side by o0ger, on Flickr

Anders67


Anders67

Citat från: drdoddo skrivet 30 september 2016 kl. 19:10
En liten vig som jag tänkt göra länge och äntligen lyckades klossa ihop. En scen från en vanlig fredagkväll på starkiller base ;)
The first order strikes back by Andreas Lenander, on Flickr
The first order strikes back by Andreas Lenander, on Flickr
The first order strikes back by Andreas Lenander, on Flickr

Anders67

#21
Citat från: Illuwatar skrivet 30 september 2016 kl. 19:31
Då var mitt skepp klart. :)

Snabbfotografering, så inget fancy direkt. Hoppas det syns vad det är i alla fall... många detaljer gör sig ändå bäst på utställning. Och detta kommer sparas till Linköping, som del i CB't eller separat (om det inte anses passa in).






LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.