Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Steampunk flyplan - Cloudpiercer

Startat av drdoddo, 15 juli 2016 kl. 15:30

Föregående ämne - Nästa ämne

drdoddo

Köpte ju massa ninjago-lego till sonen nyligen och han verkar vara helt ok med att pappa slaktar byggena på intressanta delar efter 1 dag...haha! Så det blev en återgång till steampunktemat. Denna gång ett flyplan, enjoy!




Sockerbit

Snyggt och framförallt snygga propellrar!

drdoddo

Citat från: Sockerbit skrivet 15 juli 2016 kl. 22:48
Snyggt och framförallt snygga propellrar!
Tack! Köpte ett gäng mixels, bl a Lewt, pga att det var en hel del roliga bitar i. Favoritdelen blev ganska snabbt 16770 i guld.

ByggareDan

Fint flygplan som ser dyrt och komplicerat ut tack vare allt guld som den excentriske piloten/uppfinnaren/konstruktören strösslat på med.
Gillar nosen/luftintaget fram, smart och använda stänkskärmar.

/ByggareDan

drdoddo

Citat från: ByggareDan skrivet 16 juli 2016 kl. 12:29
Fint flygplan som ser dyrt och komplicerat ut tack vare allt guld som den excentriske piloten/uppfinnaren/konstruktören strösslat på med.
Gillar nosen/luftintaget fram, smart och använda stänkskärmar.

/ByggareDan
Tackar, hade nosen som en liten utgångspunkt då jag visste ungefär hur jag ville ha den längst fram. Sen fick resten utvecklas från det. :)

Nybohov Creation Ltd.

Snyggt!

Har ni något CB på gång, typ Aetheria? Jag tror att det kan bli maffigt.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

drdoddo

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 17 juli 2016 kl. 17:28
Snyggt!

Har ni något CB på gång, typ Aetheria? Jag tror att det kan bli maffigt.
Zilmrud har funderat en hel del kring steampunk CB så det är inte omöjligt. Går ju lite ihop med aetheria så vi får se hur det utvecklas. Men jag gillar ju steampunk (vilket kanske märkts...haha!) så jag är också lite sugen.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: drdoddo skrivet 17 juli 2016 kl. 19:03
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 17 juli 2016 kl. 17:28
Snyggt!

Har ni något CB på gång, typ Aetheria? Jag tror att det kan bli maffigt.
Zilmrud har funderat en hel del kring steampunk CB så det är inte omöjligt. Går ju lite ihop med aetheria så vi får se hur det utvecklas. Men jag gillar ju steampunk (vilket kanske märkts...haha!) så jag är också lite sugen.
Det kanske skulle funka att ha de två temana bredvid varandra? Kanske med någon steampunkfarkost som irrat sig in bland Aetheria-öarna?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

drdoddo

Fixade en "in flight" bild också med hjälp av en bild på en himmel uppblåst på stor-TVn...haha! Har man inte photoshop får man väl vara lite kreativ. Även ordnat en liten "custom" gubbe med delar från en hoth-trooper (jag vet att man inte får göra så men den var lite halv-trasig å jag fick den i en lot för ett tag sedan så det kändes ok, haha!)
Steampunk airplane Cloudpiercer - in flight by Andreas Lenander, on Flickr
Bilden blir ihoptryckt här men kolla på Flickr så ser den vettig ut :)

Odidoma

Kreativ lösning, jag tycker det blev bra. Klart man får använda star wars figs till annat om det var det du syftade på.

swestar

Citat från: Odidoma skrivet 23 augusti 2016 kl. 21:40
Kreativ lösning, jag tycker det blev bra. Klart man får använda star wars figs till annat om det var det du syftade på.
+1 :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

jemakrol

Alltså, jag blir helt till mig i trasorna! Inte bara älskar jag teknik och mekanik utan flyg i synnerhet. Steampunk dessutom... Detta är lycka på så många plan (pun intended!) att jag blir alldeles lycklig. Snyggt!

AndersI

Citat från: drdoddo skrivet 23 augusti 2016 kl. 20:20
Fixade en "in flight" bild också ...

Bilden blir ihoptryckt här men kolla på Flickr så ser den vettig ut :)

Tjusigt! Du skulle bara satt snurr på propellrarna också :)

Blir du inte av med ihoptrycktheten om du låter bli att ange storlek?

Edit: Mysko - när jag har tittat på den på flickr ser den rätt ut här också, tills jag uppdaterar sidan!?

o0ger

av nån anledning blir det fel upplösning nuförtiden när man länkar till Flickr. Man får gå in i efterhand och ändra upplösningen i IMG-taggen så att det blir rätt.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

drdoddo

Kul att ni verkar gilla det  :D
Jag fattade inte riktigt heller vad som hände när jag länkade, då den ena stunden såg normal ut, men sen blev ihoptryckt...wierd. Men, men  :o

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.