Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Hogwarts - stora salen

Startat av stej123, 02 juli 2018 kl. 19:00

Föregående ämne - Nästa ämne

Emma

Oops...

Ny feature. ABS-dricka.

Emma

Oops igen. Jag skulle bara bygga om lite. Stejs kommentar på bilden: ska fönstret verkligen se ut sådär?

CopMike


Skafte

...with lemon, on the bricks.

General Brick

Hur många sittplatser har ni räknat med?

Emma

Citat från: General Brick skrivet 26 augusti 2018 kl. 18:05
Hur många sittplatser har ni räknat med?

Hmm... Ett otal antal? Lagom många? För att tala klarspråk, ett gäng sittplatser....

stej123

Vi jobbar vidare!

Emma har varit hos mig i helgen och vi har byggt vidare på stora salen.







Emma

Okej. Stora salen står uppbyggd i mitt nya legorum sen ett par veckor. Jag har haft fullt upp att bygga upp ett nytt sorteringssystem givet nytt rum, nya möjligheter (och begränsningar). Så mer än att sätta ihop det vi redan byggt har jag inte hunnit med.

På byggfronten intet nytt, alltså. Men jag vill dela med mig av min och Stefans kommunikation vi hade nyss.

E: Har du framsidan på Harry Potter?
S: Vilken framsida?
E: Väggarna som är lösa.
S: Tror inte det. Du tog väl med allt från mig?
E: Tror det, men hittar dem inte...

[Vi pratar alltså om en hel långsida till stora salen]

S: Har vi byggt det då?
E: Jag tror det.

[Paus]

E: Hittade dem i flyttlådan som det står Harry Potter på. Som stått hos mig hela tiden.

Case closed.

Dags att börja bygga igen! Inte ok att glömma bort att vi byggt en hel vägg.

Magnus den store

Det är därför man ska fota byggprocessen. Jag likställer en wip-tråd med minnesanteckningar. Annars skulle jag aldrig kunna hålla reda på mina byggen.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

stej123

Så, ett år efter första byggstart så har vi gjort ett litet ryck i veckan. Nu är alla väggar och fönster nästan klara.





ColA

Blir riktigt mäktigt, wow 😄

Boathill

Fantastiska detaljer!

Har ni redan innan ni bygger bestämt vart det skall stå figs eller sätter ni pluppar lite random på golvet och ställer ut figs efter det? :)

Svartkrut

Det här är helt sinnessjukt imponerande! Vilket mästerbygge! Jag vill flytta in i bygget.  ;D

Emma

Plupparna är ganska random. Det finns en grovplan för en scen, men plupparna hamnar plus/minus några cm.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.