Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

WIP: Kalla krigets Sverige

Startat av stej123, 21 oktober 2013 kl. 13:40

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Gideon

Grattis!
Välförtjänt att dessa byggen skulle föräras fotografier som gör att de kommer till sin rätt även för de stackare som inte kan se planen irl :)
TBB är ju bara en fullt logisk fortsättning då! ;)

För övrigt är ju din logga helt genialisk, är den ny eller har jag bara missat den?

stej123

Citat från: Gideon skrivet 11 juni 2016 kl. 22:18
Grattis!
Välförtjänt att dessa byggen skulle föräras fotografier som gör att de kommer till sin rätt även för de stackare som inte kan se planen irl :)
TBB är ju bara en fullt logisk fortsättning då! ;)

För övrigt är ju din logga helt genialisk, är den ny eller har jag bara missat den?

Har haft en nästan likadan tidigare också (fast gul/blå). Den här är dock bättre gjord (med hjälp av RastaNisse här på forumet).

stej123


Gideon

Citat från: stej123 skrivet 13 juni 2016 kl. 19:11
Nya lansenbilder:
Riktigt snygga de också!
Glömde fråga igår vad det var för bakgrund och ljussättning ni använt när ni fotat planen...?

stej123

Citat från: Gideon skrivet 13 juni 2016 kl. 21:43
Citat från: stej123 skrivet 13 juni 2016 kl. 19:11
Nya lansenbilder:
Riktigt snygga de också!
Glömde fråga igår vad det var för bakgrund och ljussättning ni använt när ni fotat planen...?

Bakgrunden är någon typ av grå papp, ljuset är Portalite elinchrom D-lite 4 it (vet inte om det säger dig nåt?)

Gideon

Det ser ut att vara fina blixtar ;)
Men det jag var mest intresserad av egentligen var hur ni riktat blixtarna och om ni t ex använt softbox, paraply eller nåt annat för att styra ljuset...?

stej123

Citat från: Gideon skrivet 14 juni 2016 kl. 02:23
Det ser ut att vara fina blixtar ;)
Men det jag var mest intresserad av egentligen var hur ni riktat blixtarna och om ni t ex använt softbox, paraply eller nåt annat för att styra ljuset...?

Softbox nästan rakt ovanifrån på de flesta bilderna

Nybohov Creation Ltd.

Bra bilder lyfter verkligen byggena. Jag måste också få till en vettig lösning, utan att ruinera mig.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Stigge72

Snygga bilder!
Ser fram emot att se resten (och nästa modell ;) )

jemakrol

Åh! Jag är flygnörd och har genom det intresset stött på dina flygplan på bilder på Facebook, folk som fotat när du tagit med till spel/lekmässor etc. Utöver det är jag en legofantast som nyligen väckts ur mångårig dvala.

Hatten av för dina flygplan. Jag är så otroligt imponerad. Själv är jag engagerad i två av dess flygplan i form av simulatorer (tänker inte göra reklam här så säger inte vilka) och att se dom i Lego, så fantastiskt detaljrika i denna skala är galet imponerande.

Är sugen på att försöka själv faktiskt, vi får se hur det går med den saken. Ville bara berömma dig för ditt fantastiska arbete stej123!!  :)  :o



martinator

En klargöringsbil 9711 (dallas-jeep) hade kanske varit något om det kliar i fingrarna.
http://www.femorefortet.se/Bilder/Dallas-jeep.jpg

stej123

Citat från: martinator skrivet 16 juni 2016 kl. 14:56
En klargöringsbil 9711 (dallas-jeep) hade kanske varit något om det kliar i fingrarna.
http://www.femorefortet.se/Bilder/Dallas-jeep.jpg

Inte omöjligt :) Skulle passa bra på den där flygbasen jag bygger (den är klar vilket år somhelst nu)

Citat från: jemakrol skrivet 16 juni 2016 kl. 13:26
Åh! Jag är flygnörd och har genom det intresset stött på dina flygplan på bilder på Facebook, folk som fotat när du tagit med till spel/lekmässor etc. Utöver det är jag en legofantast som nyligen väckts ur mångårig dvala.

Hatten av för dina flygplan. Jag är så otroligt imponerad. Själv är jag engagerad i två av dess flygplan i form av simulatorer (tänker inte göra reklam här så säger inte vilka) och att se dom i Lego, så fantastiskt detaljrika i denna skala är galet imponerande.

Är sugen på att försöka själv faktiskt, vi får se hur det går med den saken. Ville bara berömma dig för ditt fantastiska arbete stej123!!  :)  :o

Tack, snällt sagt :) Tycker absolut att du ska prova bygga!

stej123

Också lite Tunnan-bilder:








ByggareDan

Riktigt snygga foton som lyfter dina bra byggen.
Gillar ju tunnan som fenomen, lite som en humla den borde inte kunna flyga egentligen.

/ByggareDan

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.