Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

WIP: Kalla krigets Sverige

Startat av stej123, 21 oktober 2013 kl. 13:40

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Citat från: stej123 skrivet 22 mars 2015 kl. 08:54
Klart du får komma med önskemål! :)

Tackar, då skulle jag vilja se ett bandvagnsekipage!

humlan

För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

pehter aka ibbe

Citat från: andreaseldh skrivet 23 mars 2015 kl. 19:24
Citat från: stej123 skrivet 22 mars 2015 kl. 08:54
Klart du får komma med önskemål! :)

Tackar, då skulle jag vilja se ett bandvagnsekipage!

Ingen dum ide men det måste vara BV202, 206 som är på bilden kom först under 70-talet.
BV202 togs fram under 50-talet av Bolinder Munktell och var i operativt bruk i Norrland till stor del. Den med en trupp skidtolkande soldater tror jag skulle vara tidstypiskt  60-tal för något Norrlandsförband.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr


Petersbror

Imponerande!

Citat från: stej123 skrivet 02 november 2013 kl. 13:51
Liten uppdatering:
Fick de flesta bitarna till Draken igår och har suttit halva natten... Saknar fortfarande en del vitala delar för att jag ska känna mig nöjd, men här är en wip-bild iaf:




Jag tar gärna emot fler tips på ikoniska civila fordon från aktuell period (orange televerks-bil var ett bra förslag!)
Med vänliga hälsningar,
Niklas (Petersbror)

Tektor

+1 på bandvagn.
Men ett tält i skogen vore ju en fullträff också, och en utmaning...


Skafte

Jag kan inte låta bli att tänka Hercules, men set är kanske lite stort...

Spejjarn

Det är inte möjligen så att du vill ställa ut dina stridsflygplan på Teknikland (teknikland.se) i sommar?! Det skulle passa alldeles förträffligt bra eftersom vi har Tunnan, Lansen, Draken och flera Viggen hos oss (i skala 1:1 och plåt dvs. the real deal  ;) ). Läs mer i tråden "Teknikmuseum Östersund, söker utställare till sommaren" http://www.swebrick.se/index.php?topic=8391.0

stej123

Citat från: Spejjarn skrivet 30 mars 2015 kl. 21:12
Det är inte möjligen så att du vill ställa ut dina stridsflygplan på Teknikland (teknikland.se) i sommar?! Det skulle passa alldeles förträffligt bra eftersom vi har Tunnan, Lansen, Draken och flera Viggen hos oss (i skala 1:1 och plåt dvs. the real deal  ;) ). Läs mer i tråden "Teknikmuseum Östersund, söker utställare till sommaren" http://www.swebrick.se/index.php?topic=8391.0

Det låter helt klart intressant :) Det är väl att få till det hela logistiskt bara...

stej123

Det här har stått rätt still nu under sommaren, men när moduversebulken kom så blev jag ite inspirerad att fortsätta på bergtunneln jag börjat med tidigare. Inge jättelika framsteg men här är en WIP-bild:

Wip swedish wartime base by Stefan Johansson, on Flickr

Joacim

Härligt bygge ser fram emot ditt fortsatta byggande!

byStfn

Snygga byggen och snygg insida på tunneln på senaste bilden!

stej123


Sockerbit

Riktigt snyggt bygge som verkligen ser ut som originalet.

Nilsson.calle

Riktigt snygg, mycket bra klossat.

Lärde mig skidtolka bakom Bv-202 vid Kalixfors flygfält i 25-30 minus Det var i novemder 1989 så på vissa förband var den med länge.
Mycket minnen med den vagnen.   :) :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.