Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

WIP: Kalla krigets Sverige

Startat av stej123, 21 oktober 2013 kl. 13:40

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Citat från: stej123 skrivet 20 maj 2014 kl. 20:09
Samling av det jag hunnit bygga hittills:
[...]
Imponerande! Finns det möjligtvis någon chans att detta kommer ner till Uppsala i november?

stej123

Citat från: Gideon skrivet 21 maj 2014 kl. 00:41
Citat från: stej123 skrivet 20 maj 2014 kl. 20:09
Samling av det jag hunnit bygga hittills:
[...]
Imponerande! Finns det möjligtvis någon chans att detta kommer ner till Uppsala i november?
Jag hoppas och satsar på att komma men jag vågar inte lova något.

Anna

Snyggt även VW bussen känns lite malplacerad, flower powet vs värnplikt  ;) TIR lastbil?

stej123

Citat från: Anna skrivet 22 maj 2014 kl. 09:50
Snyggt även VW bussen känns lite malplacerad, flower powet vs värnplikt  ;) TIR lastbil?
Jag hade från början tänkt göra ett jättelandskap med både militära och civila fordon/byggnader men jag insåg att jag inte kommer klara det (inte innan lugbulken iaf) så nu ser VW-bussen rätt malplacerad ut.

I framtiden kan det nog dyka upp både u-båtar från främmande makt och TIR-lastbilar :D

Anna

Bra jobbat med det som du hunnit med än så länge....

Joacim

Helt underbart klossat! Blir mer och mer sugen på att hinna klart med pluggandet så jag kan börja bygga själv.

JL

Putte

Väldigt inspirerande! Jag gillade nog Flygande tunnan bäst, tycker den är riktigt frän. Nu jäklar gäller det att skaffa fler bitar alltså. :D

stej123

Citat från: Putte skrivet 28 maj 2014 kl. 12:24
Väldigt inspirerande! Jag gillade nog Flygande tunnan bäst, tycker den är riktigt frän. Nu jäklar gäller det att skaffa fler bitar alltså. :D

Allt finns på Bricklink :D Bara att börja beställa hem bitar :D

stej123

Eftersom Ryssland fortsätter att regelbundet kränka svenskt luftrum så har jag skakat liv i mitt SAAB 35 Draken. Hade egentligen tänkt bygga om luftintagen, men det gick åt skogen så efter 3-4 timmar gav jag upp. Istället installerade jag efterbrännkammare (Lego light brick). Jag tycker det blev rätt fränt :)


Joacim


ByggareDan

Smart sätt att använda light brick biten på, gillar ju effekten som blev.
Om man ska vara lite petig så kom ju EBK:n från nr ~65 (har jag för mig) så det blir att nr.ändra igen (såg du hade 25 nu men 22 innan) .
Gillar ju hela ditt koncept med kalla kriget som en liten tidsepokberättelse, hoppas att man får se delar av det i Uppsala.

/ByggareDan

stej123

Citat från: ByggareDan skrivet 03 oktober 2014 kl. 08:06
Smart sätt att använda light brick biten på, gillar ju effekten som blev.
Om man ska vara lite petig så kom ju EBK:n från nr ~65 (har jag för mig) så det blir att nr.ändra igen (såg du hade 25 nu men 22 innan) .
Gillar ju hela ditt koncept med kalla kriget som en liten tidsepokberättelse, hoppas att man får se delar av det i Uppsala.

/ByggareDan

Det blev nr 25 i slutändan eftersom jag bor på det gatunumret samtidigt som det är ett nummer som funkar spegelvänt :) Blir det Uppsala för min del så tar jag med det jag rymmer i handbagaget på flyget, så förhoppningsvis ett par plan och strv 103 kanske :)

swestar

Citat från: stej123 skrivet 03 oktober 2014 kl. 02:45
Eftersom Ryssland fortsätter att regelbundet kränka svenskt luftrum så har jag skakat liv i mitt SAAB 35 Draken. Hade egentligen tänkt bygga om luftintagen, men det gick åt skogen så efter 3-4 timmar gav jag upp. Istället installerade jag efterbrännkammare (Lego light brick). Jag tycker det blev rätt fränt :)


Stiligt  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Dammtuss

#103
Grymt snygga byggen, har helt missat de fram tills nu! Även om de alla är ruggigt snygga, är ändå min favorit Saab 35 Draken - ser så verklig ut. Det jag gillar mest är hur du fått själva flygplanskroppen att "flyta ihop" med vingen. Den detaljrikedom du lyckats få in tycker jag oftast man bara ser i byggen i större skala, så är riktigt imponerad över hur du lyckats få in det i Minifig-storlek. :)

Har du möjligtvis fler bilder på Stridsvagnen? Skulle väldigt gärna se de om du har det. :)

Återigen, riktigt grymma byggen!

// Dammtuss

Stigge72

Många snygga saker du fått till, både flygplan och fordon.
Svårt att säga vad som är bäst. Om man ser till förlagorna så är ju 103:an är ju en speciell vagn, och SAAB har ofta byggt karaktäristiska flygplan. Inte minst 29:an (och 21:an, men den har vi inte sett än ;))
Ser fram emot att eventuellt få se en del i Uppsala.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.