Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] o0ger bygger Mini Modulars

Startat av o0ger, 20 april 2017 kl. 23:07

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Som ni vet pågår en tävling med ett något galet pris: https://www.lego.com/en-us/rebrick/contest-page/contests/mini-modulars

Som ni också vet så älskar jag att bygga Mini Modulars. Därför startar jag nu denna tråd där jog kommer lägga upp mina byggen som jag lyckas färdigställa innan (och kanske även efter) deadline 12 maj.

Vad ni inte vet är att de senaste veckorna inte har blivit som jag hade tänkt mig. Min 7-årige son Sixten har varit mycket på sjukhuset på sista tiden och vardagen har ställts på ända. Förutom att man är både fysiskt och psykiskt utmattad så går väldigt mycket tid åt till annat än att bygga med LEGO just nu.

Först ut av mina nya Mini Modulars är detta Town house:





Inspiration till detta hus kommer från Town House man sett i filmer och på bilder från tex USA och UK.

Nästa hus kanske ni känner igen:





Håll ögonen på denna tråd. Fler hus kommer dyka upp de närmsta veckorna.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

#1
Smart trappräcke! Såg q_159 använda något liknande på sitt Willis Tower. Tänkte inte på att det går att använda på andra sätt.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

jalex

Snygga byggen! Trappans räcke var finurligt!
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

CopMike

Fina! Enkla, rena utseenden men med finurliga detaljer!
Hoppas sonen kryar på sig!!

Lordflintstone

Citat från: CopMike skrivet 21 april 2017 kl. 06:14
Fina! Enkla, rena utseenden men med finurliga detaljer!
Hoppas sonen kryar på sig!!
+1 på den!

drdoddo

Snygga och stilrena, och riktigt häftig trappa som sagt. Ett extra +1 på sonens tillfrisknande och återhämtning!

Sollan

Så fina!

Hoppas sonen mår bättre nu!

Peter S

Joes Garage? Jag har lagt ner mina planer på att tävla. Om det lottades ut bland alla inkomna bidrag hade jag kanske haft en chans...

fillishave

Kopplade först nu varför jag kände igen namnet på dina bidrag! Har redan kommenterat på tävlingssidan men håller med övriga kommentarer om snygga hus generellt och specifikt snygg lösning till trappräcket!
Hoppas verkligen att det blir bättre med din son snart. Har själv spenderat långa vändor på sjukhus med två av mina barn och det är inte sannerligen inget jag önskar någon annan människa i världen.

o0ger

Tack allihop! Kul att ni gillar dem!

Jag kommer visa senare hur jag gjorde trappräcket. När lugnet börjar lägga sig lite.

Min son mår bättre. Vill inte gå in så mycket på detaljer, men det är ingen fara för livet eller så.

Här är ett hus till:


Mini Modular Corner Block by o0ger, on Flickr


Mini Modular Corner Block by o0ger, on Flickr

Inspiration till detta hus kommer från vanliga bostadshus som finns på otaliga ställen i Sverige. Det skulle kunna ligga på Söder eller Majorna.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Illuwatar

Riktigt fina - gillar speciellt det senaste då det ser ut som något taget ur den nära verkligheten. :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

o0ger

Citat från: Illuwatar skrivet 25 april 2017 kl. 08:55
Riktigt fina - gillar speciellt det senaste då det ser ut som något taget ur den nära verkligheten. :)

Tack! Ja, jag tror jag satsade på igenkänning här :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Här kommer ett hus till:


Mini Modular Hotel by o0ger, on Flickr


Mini Modular Hotel - Back Street by o0ger, on Flickr

Inspirerat från en tidigare MOC. Det var inte helt lätt att flytta alla detaljer till Mini Modular så jag valde att göra om det lite.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

fillishave

Snygg! Gillar speciellt den lite insjunkna bågen och ingången på baksidan! Och hammare som lampor! Sjukt bra idé. Det enda jag skulle ändra på är att ha 1x2-slopes i mittpartiet men det kanske inte finns i den färgen?

o0ger

Citat från: fillishave skrivet 26 april 2017 kl. 08:48
Snygg! Gillar speciellt den lite insjunkna bågen och ingången på baksidan! Och hammare som lampor! Sjukt bra idé. Det enda jag skulle ändra på är att ha 1x2-slopes i mittpartiet men det kanske inte finns i den färgen?

Tack! Jag vet inte om den biten finns i mörkblått. Ditt förslag hade varit förstahandsvalet, men jag hade ingen sån bit hemma.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.