Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Copenhagen Skyline V 2.0

Startat av colonel, 31 mars 2017 kl. 23:53

Föregående ämne - Nästa ämne

colonel

Detta kan mycket väl visa sig vara en långsiktig utmaning. ;D

Från vänster: Vor Frelsers Kirke, Nyhavn och Rundetårn. Bakom Nyhavn ses några blommande körsbärsträd från den kungliga trädgården (Kongens Have).

Det finns många intressanta byggnader i Köpenhamn, så jag måste bygga en version 3.0 och en...  ;)

Fler bilder hittar du här: https://www.flickr.com/photos/spacecolonel/albums/72157678680208894

Peter S

Jag gillar vattnet, men kanske att nyhavn ser lite instängt ut. Det finns väl tillräckligt med strandlinje för att göra en hel version med blå kant? Ska bli spännande att se om du hittar rätt bit till den lille havfrue också. En liten groda kanske?  ;D

colonel

Citat från: Peter S skrivet 01 april 2017 kl. 11:16
Jag gillar vattnet, men kanske att nyhavn ser lite instängt ut. Det finns väl tillräckligt med strandlinje för att göra en hel version med blå kant? Ska bli spännande att se om du hittar rätt bit till den lille havfrue också. En liten groda kanske?  ;D
Överens fsva Nyhavn. Jag placerade den i mitten av vinjetten för att balansera modellen. Om du förstår vad jag menar. Det är ofta en kompromiss. Nyhavn borde vara ute till höger men då får jag mörkröd sida vid sida.

Tack för idén om den lilla sjöjungfrun. Det kommer jag ihåg  :-X

Magnus den store

Intressanta träd. Hur har du gjort dem? Travis brick med två jumper plates?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

colonel

1x1 brick w studs on 4 sides + 2 st 1x1 plate (diagonalt) + 2 st 1x2 jumper.

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.