Författare Ämne: TÄVLING: Miss Gold!? OBS! Senarelagd sluttid!  (läst 23090 gånger)

Utloggad Skafte

• Betalande medlem 2017
  • *
  • Regionsansvarig Gotland
  • Antal inlägg: 4 395
TÄVLING: Miss Gold!? OBS! Senarelagd sluttid!
« skrivet: 17 juni, 2013 Kl:22.13 »
No Mr Gold? Do you Miss Gold?

Var är allt mitt guld? Det känns som jag kommer lite försent i ett Zelda-spel!

Swebrick kanske inte kan fixa en Mr Gold till din samling men vi kan se till att din minifig kan bada i guldpengar! I våra djupa källarvalv finns nämligen en hel massa guld som väntar på att bli ditt!

Allt du behöver göra är att bygga en modell där det saknas guld. Maximal storlek 32x32 studs. Posta max 3 bilder på din MOC i den här tråden och förklara i text var du tänker placera guldet om du vinner det. Ditt bidrag skall vara inne senast 23.59 måndag 1 juli. Bara riktigt LEGO, ej LDD den här gången. För att delta skall du vara minst 16 år och registrerad på forumet innan den här posten gjordes.

Vinner du förbinder du dig att ta ett nytt foto på din MOC med guldet på plats så snart det anländer! Vinnaren kommer presenteras på förstasidan och vinner du ser vi gärna att du tar med bidraget till Norrköpingsträffen och visar upp det för allmänheten.

En riktig guldvinnarjury kommer utse det bästa bidraget baserat på både idé och genomförande. Roger Brickjet och scholm som hittat var sin Mr Gold kommer sitta med i juryn. Kanske kan vi skaka fram ett hederspris också!

(Men AFOL vs AFOL-tävlingen då undrar ni? Lugn, den är på gång!)
« Senast ändrad: 28 juni, 2013 Kl:23.43 av Skafte »

Utloggad Muede

• Betalande medlem 2017
  • *
  • Antal inlägg: 669
SV: TÄVLING: Miss Gold!?
« Svar #1 skrivet: 18 juni, 2013 Kl:22.52 »
Puh! Hann bli klar med mitt bidrag innan det var dags att åka iväg över midsommar..  :)

Det ser ut som en vanlig dag i Ankeborg där pengabingen står på Tomtebacken.

Inga björnbusar på baksidan heller. Vilken tur! ;D

Men vad är detta?! Helt tomt i valvet! Om inte det fylls med något glänsande snarast kommer Joakim Von Anka att få väldigt ont i huvudet när han skall ta sitt morgondopp! ::)

/Muede

/ Muede

Utloggad Anders67

• Ambassadör
  • Styrelsen
  • *
  • Anders Horvath
  • Antal inlägg: 4 880
« Svar #2 skrivet: 19 juni, 2013 Kl:00.23 »
Ha, bra jobbat, klockrent hade samma idé, men du hann före, gillar att du fick med mätstickan inne i valvet och trampolinen!

Utloggad AndersI

• Betalande medlem 2017
  • *
  • Detta är inte en Legobit
  • Antal inlägg: 5 568
    • BlockCAD
« Svar #3 skrivet: 19 juni, 2013 Kl:08.53 »
 :D Riktigt bra! Joakim är ju nästan definitionen på "miss gold" :D

Det enda jag skulle kunna anmärka på är det gula märket på väggen - ska det verkligen vara så stort? Min minnesbild från (1960- till 90-talets) Kalle Anka är att det är betydligt mindre (mera som kombinationslåset på ett kassaskåp) - men det kanske har gått inflation i det med...

Utloggad Muede

• Betalande medlem 2017
  • *
« Svar #4 skrivet: 19 juni, 2013 Kl:11.17 »
Letade reda på Don Rosa serien där ritningarna till bingens finns med och sen studerade ja några av hans teckningar. Men andra tecknare har ritat den annorlunda. Carl barks ritade nästan den alltid lite olika beroende på hur den skulle passa in i historien. Och så har vi  ju Ducktales-bingen som är helt vit.

Oj, vad ankist-prat de blev.  ::)
/ Muede

Utloggad Skrytsson

• Antal inlägg: 3 017
« Svar #5 skrivet: 19 juni, 2013 Kl:11.31 »
Skoj! Storleken på det gula märket ser korrekt ut (baserat på de KA-serier jag läste runt millennieskiftet), formen däremot skulle jag vilja anmärka på. Den ska ju vara rund - du borde ha använt curved slope-bitar istället för vanliga slopes.

Om du vinner räknar jag med att tävlingsledningen ger dig så mycket guld att hela valvet fylls!  :P
« Senast ändrad: 19 juni, 2013 Kl:11.34 av Skrytsson »

Utloggad AndersI

• Betalande medlem 2017
  • *
  • Detta är inte en Legobit
  • Antal inlägg: 5 568
    • BlockCAD
« Svar #6 skrivet: 19 juni, 2013 Kl:12.54 »
Oj, vad ankist-prat de blev.  ::)

Men det är väl kul? Hittade den här sidan, förresten - http://stp.lingfil.uu.se/~starback/dcml/chars/moneybin.html - där man kan se t.ex. den här bilden: som stämmer bra med mitt (ur-)gamla minne.

Utloggad Svartkrut

• Betalande medlem 2017
  • *
  • Antal inlägg: 847
« Svar #7 skrivet: 24 juni, 2013 Kl:20.03 »
Harry i följe med Hagrid är på väg in i sitt valv på Gringotts för att hämta lite guld så att han ska kunna köpa det som han behöver för att kunna gå på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom. Det är strax innan skolstart och det är mycket folk i rörelse i diagongränden. Familjen Weasley talar med Professor McGonagall och Professor Sprout och familjen Malfoy lämnar precis den beryktade trollkarlsbanken. Men vad nu valvet är ju tomt! Hur ska det nu gå för Harry? Utan guld kommer han inte kunna börja på Hogwarts. Ska han behöva återvända till Dursleys precis när han fått reda på att det finns en annan plats för honom...  :o

Utloggad Odidoma

• Betalande medlem 2017
  • *
  • Antal inlägg: 2 635
« Svar #8 skrivet: 24 juni, 2013 Kl:20.45 »
Snyggt! Jag gillar speciellt att du byggt på höjden och de lutande pelarna, bra byggt.

Utloggad Anders67

• Ambassadör
  • Styrelsen
  • *
  • Anders Horvath
  • Antal inlägg: 4 880
« Svar #9 skrivet: 24 juni, 2013 Kl:21.46 »
Otroligt fint Svartkrut, kul att se hela banken, du har verkligen gått på djupet :-)

Utloggad Muede

• Betalande medlem 2017
  • *
« Svar #10 skrivet: 24 juni, 2013 Kl:22.24 »
Snyggt! Gillar de snea pelarna. Och harrys arga min passar bra.  ;D
/ Muede

Utloggad Svartkrut

• Betalande medlem 2017
  • *
« Svar #11 skrivet: 24 juni, 2013 Kl:22.47 »
Tack! Jag har länge velat bygga om den banken och nu passade det bra in i temat. Hade gärna byggt ännu högre men bitarna räckte inte till mer.  :P

Utloggad Nextuz

• Global Moderator
  • *
  • Antal inlägg: 6 177
« Svar #12 skrivet: 24 juni, 2013 Kl:23.22 »
Tack! Jag har länge velat bygga om den banken och nu passade det bra in i temat. Hade gärna byggt ännu högre men bitarna räckte inte till mer.  :P

Jag vet en bra sida för såna problem :D ;) http://www.bricklink.com/ Haha

Utloggad Svartkrut

• Betalande medlem 2017
  • *
« Svar #13 skrivet: 24 juni, 2013 Kl:23.41 »

Jag vet en bra sida för såna problem :D ;) http://www.bricklink.com/ Haha

;D haha ja den känner jag till. väntar just nu på några beställningar därifrån till andra byggen, men det kan ju ta ett tag att få hem bitarna och när man börjar en vecka innan deadline känns det inte lönt att försöka sig på det.  :P

Utloggad shutter

• Betalande medlem 2017
  • *
  • En lite mörkare Knight!
  • Antal inlägg: 2 483
    • bricksway
« Svar #14 skrivet: 28 juni, 2013 Kl:06.06 »
Snygga bidrag båda två! Kul.