Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] En lite mer puristisk Shaana-minifig

Startat av BeardedNerd, 16 juli 2016 kl. 12:36

Föregående ämne - Nästa ämne

BeardedNerd

Det som egentligen fick mig tillbaka till Lego i slutet av 2012 var inte Lord of the Rings-legot, även om det hjälpte. Det första jag byggde var minifigurer baserade på mina karaktärer, framför allt min huvudperson Shaana. Jag hade inga som helst skrupler om att måla om figurer, och det kan väl påpekas att många nödvändiga delar har tillkommit först på senare år. Jag gjorde också en Friends-variant för ett tag sedan.

Nåväl. Med hjälp av lite nya trevliga delar och lite tryckerimagi av Shiftaltcmd har jag nu skapat en ny version av Shaana som kanske är lite mer acceptabel på puristskalan. Det enda som är målat är torson, som är grundsprayad i silver innan trycket. Vad jag vet existerar inga torsos i "metallic silver" och jag vill inte nöja mig med pearl.

Förbättringar:
Håret, som nu är Shaanas mer aktuella, kortare stil, i riktigt gult istället för ljusgult
Bättre ansikte (Indiana Jones-huvudet var lite av en engångsföreteelse designmässigt)
Mer exakta detaljer på torson (mantelspänne, osv)
Armarna är omålade, tagna från Alice
Kjolen är tryckt tyg, skulle möjligen kunna bli bättre med tunnare tyg men svårt att få det hållbart
Svärdet är byggt i överdimensionerad Chima/Nexo-stil med nytt blad från Nexo Knights
Manteln är en originalmantel med ett nytryck

Tänkbara förbättringar: oranga axelvaddar (osannolikt) och bara flesh-ben med "skor" (osannolikt)


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.