Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Friends Mech - the rose

Startat av drdoddo, 22 juni 2016 kl. 19:49

Föregående ämne - Nästa ämne

drdoddo

För att bryta av lite kommer här en Mech (har börjat gilla det mer och mer) med friends-tema. Inga kanoner, bara blommor!





Kvarnbacka

Brutal blomplockare! Vassa taggar på de rosorna eller?

Odidoma

Du verkligen sprutar ur dig byggen! Jag hade velat se en mech i friendstema fast med kanoner osv. Tror det hade varit mer effektfullt. Snyggt bygge och ser fram emot fler byggen. Du kanske får starta en turnering med dina mechs snart så vi alla får kora en vinnare!

ByggareDan

Snyggt o få se en mech som inte är mörda-skjuta-döda våldsam (även om dom kan vara snygga/häftiga)
Gillar att du utnyttjat många typiska Friendsfärger, även om jag gillat att se mera rosa som är min Friends favoritfärg.

/ByggareDan


drdoddo

Tackar, tackar :)
Jag önskade att jag hade mer rosa men, men... :o
Behöver köpa fler mixels så jag kan få tag på bra bitar till lederna, sen får vi se om det kan bli ett litet battle mellan olika varianter, haha!

Clarmo


Sockerbit


Nybohov Creation Ltd.

Rolig variant!

Det ser dock ut på sista bilden som att det är en mindre bra idé att spela saxofon samtidigt, eller har föraren druckit jäst hallonsaft eller tuggat i sig för mycket sarsaparill?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

drdoddo

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 23 juni 2016 kl. 21:50
Rolig variant!

Det ser dock ut på sista bilden som att det är en mindre bra idé att spela saxofon samtidigt, eller har föraren druckit jäst hallonsaft eller tuggat i sig för mycket sarsaparill?
Friends don't let their friends drink and drive...a mech 😜

Zilmrud

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 23 juni 2016 kl. 21:50
Rolig variant!

Det ser dock ut på sista bilden som att det är en mindre bra idé att spela saxofon samtidigt, eller har föraren druckit jäst hallonsaft eller tuggat i sig för mycket sarsaparill?

Den måste varit lite för jäst då han ser ut att fått gaser som måste frigöras 😃
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

swestar

Citat från: Zilmrud skrivet 24 juni 2016 kl. 19:18
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 23 juni 2016 kl. 21:50
Rolig variant!

Det ser dock ut på sista bilden som att det är en mindre bra idé att spela saxofon samtidigt, eller har föraren druckit jäst hallonsaft eller tuggat i sig för mycket sarsaparill?

Den måste varit lite för jäst då han ser ut att fått gaser som måste frigöras 😃
:D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Nybohov Creation Ltd.

Kanske inspiration till nya skapelser?

When Pets Rebel by Galaktek, on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Peter S

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 18 juli 2016 kl. 16:35
Kanske inspiration till nya skapelser?

When Pets Rebel by Galaktek, on Flickr
Det är ju tvätten och fönen på hårsalongen!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Peter S skrivet 18 juli 2016 kl. 16:45
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 18 juli 2016 kl. 16:35
Kanske inspiration till nya skapelser?

When Pets Rebel by Galaktek, on Flickr
Det är ju tvätten och fönen på hårsalongen!
De stackars djuren har väl pimpats till leda och ger nu igen.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.