Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Super Mario Bros 1

Startat av Emma, 23 april 2017 kl. 15:30

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Snyggt, ingen tvekan om vad det föreställer (om man spelat Super Mario då). Hur stort kommer det bli (ungefär)?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Emma

Citat från: Magnus den store skrivet 24 april 2017 kl. 10:50
Snyggt, ingen tvekan om vad det föreställer (om man spelat Super Mario då). Hur stort kommer det bli (ungefär)?

448 studs långt. Alltså 3,5 meter lite drygt.

andreaseldh

Citat från: Emma skrivet 24 april 2017 kl. 11:44
448 studs långt. Alltså 3,5 meter lite drygt.

Först Flemmingsberg och nu detta. Bygger du aldrig något litet?

Emma

Citat från: andreaseldh skrivet 02 maj 2017 kl. 19:17
Citat från: Emma skrivet 24 april 2017 kl. 11:44
448 studs långt. Alltså 3,5 meter lite drygt.

Först Flemmingsberg och nu detta. Bygger du aldrig något litet?

Haha! Det här är inte så stort. Bara väldigt lååångt.

Stigge72

Stiligt!
Jag såg någon som byggt den där banan som en pärlplatta på Tekniska Museet för några år sedan, det blev ganska långt också, men saknade djupet i din version.

Joacim


Emma

http://imgur.com/hhf4XUl

En film på bygget från nordsken!

janho

Så bra! Det saknar bara mario själv som springer och hoppar: Jag kunde inte sluta försöka hitta den på videon ;-)


Emma


IMG_4302 by emma farm, on Flickr

Finfina goombas på väg!

Bygget gjorde succe på Nordsken. Många var de som "spelade" banan med fingret.



Där är Mario. Liten fortfarande, frågetecknet är kvar bakom honom, så han har inte tagit svampen för att bli super Mario.

Nextuz

Heelt fantastisk :)
Hade nog oxå fått infallet med fingret om jag sett den live :)

Sollan

Såå kul idė och så bra genomfört!

Anders67

Superhäftigt, 100% igenkänning. Det skulle nog vara möjligt att animera om man lägger den ner och tar bild för bild medans Mario skuttar runt, kanske ett senare projekt. Mycket bra moc'at.

Emma

För er som gillade min förra mario-bana, nu står jag i startgroparna till world 1-2. Målet är att ha klart den till Nordsken i maj.

Svårt val av färg/bit. Masonry brick i dk turqouise eller dk blue, tack. Egen tråd kommer...

Anders67

Citat från: Emma skrivet 03 februari 2018 kl. 00:27
För er som gillade min förra mario-bana, nu står jag i startgroparna till world 1-2. Målet är att ha klart den till Nordsken i maj.

Svårt val av färg/bit. Masonry brick i dk turqouise eller dk blue, tack. Egen tråd kommer...
Eventstöd?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.