Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] YT-1450 Light Freighter - "The Nadir"

Startat av o0ger, 19 september 2017 kl. 22:53

Föregående ämne - Nästa ämne

dalle

Givetvis är Nadir så snygg att den blivit omnämnd på TBB! Grattis!!! 🖒

o0ger

Citat från: dalle skrivet 26 september 2017 kl. 05:49
Givetvis är Nadir så snygg att den blivit omnämnd på TBB! Grattis!!! 🖒
Tack! Ja, det är kul.

Blev lite sur dock för att han hängde upp sig på namnet. Han verkar dessutom inte ha någon aning om att den egentliga betydelsen är en astronomisk term som är motsatsen till zenit.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

kan också bero på att jag bara sovit två timmar i natt  :-\
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Gideon

Fantastiskt snygga former och "komposition" av detta skepp! Håller med föregående talare om att du överträffat dig själv här :)
Grattis till den välförtjänta uppmärksamheten!

Magnus den store

Kollade precis igenom Rebricks tävling och The Nadir är ett av en handfull bidrag som sticker ut ur mängden.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Citat från: Gideon skrivet 26 september 2017 kl. 17:17
Fantastiskt snygga former och "komposition" av detta skepp! Håller med föregående talare om att du överträffat dig själv här :)
Grattis till den välförtjänta uppmärksamheten!
Tack Gideon! Hoppas jag kan fortsätta att överträffa mig själv i framtiden nu då :)

Citat från: Magnus den store skrivet 26 september 2017 kl. 19:29
Kollade precis igenom Rebricks tävling och The Nadir är ett av en handfull bidrag som sticker ut ur mängden.
Tack! Ja, men det börjar dimpa in många riktigt bra byggen nu. Och än är det många dagar kvar!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Nu har Nadir hämtat upp en container och därmed även blivit ett SHIP:







Swooshfilm :D

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

janho


o0ger

Citat från: janho skrivet 30 september 2017 kl. 07:33
Super kul!

Och jag är inte den enda som tycker så:

http://bricknerd.com/home/yt-1450-light-freighter-29-2017
Tack janho!

Ja, det var kul att läsa det där. Det var ungefär exakt den där reaktionen jag hoppades på!  ;D
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Smart vidareutveckling. Det är nog inte många som känner till det, men du verkar kunna din MF. Bifogar en koncept-bild på YT-1300f light freighter.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

AndersI

Citat från: o0ger skrivet 29 september 2017 kl. 23:22
Nu har Nadir hämtat upp en container...

Tjusigt! Enda felet, som jag ser det, är att du skjuter på i överkanten av containern. Det blir ett ganska kraftigt framåtroterande moment av det, så en vådlig massa energi måste offras för att motverka det, och kombinationen blir nog ganska svårkörd, även i rymden. Magnus den stores illustration visar att man bör skjuta på i rät linje med tyngdpunkten på lasten.

Men bortsett från det är det ett härligt bygge!

o0ger

Citat från: AndersI skrivet 01 oktober 2017 kl. 09:48
Citat från: o0ger skrivet 29 september 2017 kl. 23:22
Nu har Nadir hämtat upp en container...

Tjusigt! Enda felet, som jag ser det, är att du skjuter på i överkanten av containern. Det blir ett ganska kraftigt framåtroterande moment av det, så en vådlig massa energi måste offras för att motverka det, och kombinationen blir nog ganska svårkörd, även i rymden. Magnus den stores illustration visar att man bör skjuta på i rät linje med tyngdpunkten på lasten.

Men bortsett från det är det ett härligt bygge!
Tack! Ja du har helt rätt. Men detta är science fiction, och... de stora låd-bitarna har inga hål på mitten ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Lordflintstone

som vanligt visar du att alla bitar är bra bitar genom ett finuligt och mycket snyggt bygge.

Stigge72

Riktigt snyggt!

Jag fick två aha-upplevelser från container-uppdateringen:
1. Så det är det de där sakerna fram ska användas till!?
2. Jag har alltid undrat vad man ska använda de där bitarna till. (Jag har 2 eller 3 själv.)

o0ger

Citat från: Stigge72 skrivet 05 oktober 2017 kl. 14:19
Riktigt snyggt!

Jag fick två aha-upplevelser från container-uppdateringen:
1. Så det är det de där sakerna fram ska användas till!?
2. Jag har alltid undrat vad man ska använda de där bitarna till. (Jag har 2 eller 3 själv.)

1. Kanske. Men det är vad jag tror i alla fall :)

2. Jepp, man bygger containrar. Jag har också tänkt att de kan användas som del av en större vägg tex.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.