Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Projekt: Tintins Äventyr

Startat av stej123, 10 september 2014 kl. 16:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Studley Heinsbergen

Det hemliga vapnet känns ju annars som en ypperlig inspirationskälla. Kalkyls laboratorium och episoden med avspärrningen, när Tintin et cohortes bränner igenom barrikadens svagaste punkt i form av ett vakthus bredvid vägen, känns som ett par byggen med stor potential.

Överhuvudtaget en finfin idé med Tintins värld i klossformat. Kommer att följa den här tråden med intresse. :)

stej123

Idag kom Tintins Medium blue torso med posten så här kommer mitt första minibygge. Flotten från Koks i lasten med Tintin, Milou, Kapten Haddock och Piotr Szut.


ByggareDan

Tjusigt med små aptitretare-byggen innan det stora byggen kommer att visas upp ;)
Är nog lättare att driva ett stort projekt i mål om man håller liv i inspirationen med lite små byggen som kan ge uppmuntrande och glada tillrop.

/ByggareDan

Odidoma

Bra känsla, jag tror några ikoniska byggen som det här kommer fungera bra på Lego Ideas.

stej123

Nästa minibygge blir den röda helikoptern från "Det hemliga vapnet". Jag hade inte alla bitar i rätt färg hemma, så jag har byggt i andra färger just nu, men här är den i LDD (ungefär hur den kommer se ut, kommer säker ändra smågrejer). förbättringsförslag mottages gärna :)


swestar

Citat från: stej123 skrivet 15 september 2014 kl. 19:56
Idag kom Tintins Medium blue torso med posten så här kommer mitt första minibygge. Flotten från Koks i lasten med Tintin, Milou, Kapten Haddock och Piotr Szut.


Riktigt stiligt  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

stej123

Lite mer komplett LDD-bild:

Joacim

Gillar det skarp! Keep going!!! :P

Stigge72

Snygg helikopter, men jag tvivlar på att bakre rotorn kommer hålla sig i det läget.

Du kanske skulle sätta dit 32449 eller 11478 istället?
Åtminstone 32449 finns i rött.

stej123

Kapten Haddock, Coco och Bianca Castafiore:


Kraaah Kraaah, vem talar?

Ni som tyckte att Haddock såg för glad ut hade helt rätt, jag tror jag behöver införskaffa ett par spartan-ansikten. Någon som har till övers?

2000gxl

Kanske detta huvud är för argt för att vara Kalkyl?

3626bpx62


stej123

Citat från: 2000gxl skrivet 29 september 2014 kl. 18:25
Kanske detta huvud är för argt för att vara Kalkyl?

3626bpx62

Lite för argt/elakt kanske, annars är det perfekt... Kalkyl blir iofs riktigt förbannad när han anklagas för att "spela apa", så till den scenen kanske det kan passa :D

andreaseldh

Vilken underbar rullstol! Bjuder du på en LDD-fil?

stej123

Citat från: andreaseldh skrivet 29 september 2014 kl. 19:48
Vilken underbar rullstol! Bjuder du på en LDD-fil?

Visst!

Sollan

Jättefin rullstol! Hela Tintinkonceptet är jättekul. Ser fram mot mer!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.