Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Rykten om 2018 set...

Startat av Kwagge, 03 augusti 2017 kl. 16:59

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Gideon

Citat från: o0ger skrivet 16 februari 2018 kl. 19:22
En intressant iakttagelse på denna bild: varför är det 4 st technic bricks i kanterna... ?
Anar utbyggnadsmöljigheter!
Får man se en serie av kompatibla mindre byggen eller ett "centralt" jätteslott tro...?

Mycket snyggare med grå tak btw! Mer passande med korta ben på ungarna också.

o0ger

Citat från: Gideon skrivet 18 februari 2018 kl. 15:27
Citat från: o0ger skrivet 16 februari 2018 kl. 19:22
En intressant iakttagelse på denna bild: varför är det 4 st technic bricks i kanterna... ?
Anar utbyggnadsmöljigheter!
Får man se en serie av kompatibla mindre byggen eller ett "centralt" jätteslott tro...?
Jag gissar på det första alternativet.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Gideon

#124
Citat från: o0ger skrivet 18 februari 2018 kl. 16:53
Jag gissar på det första alternativet.
Det känns mest sannolikt ja, men man kan ju alltid hoppas på/befara (för plånboken) ett "UCS Hogwarts" i stil med Disneyslottet?
Men det troliga är väl att detta är det stora tornet som är med i detta bygge och att vi snarare får se mindre lektionssalar etc.

Edit: "-Features the buildable Great Hall and a tower."
Ser inte ut som om detta nödvändigtvis är det största tornet i och för sig, utgick bara från det eftersom det på flera "referensbilder" såg ut som om stora salen satt ihop med det största tornet. Men slottet tenderar ju att se lite olika ut i olika tider?

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Peter S


dalle

#127
För er som besöker LegoHouse inom en snar framtid kan investera i detta set som ska säljas exklusivt där i en 10 000 upplaga.
https://www.thebrickfan.com/lego-house-tree-of-creativity-400026-retail-version-announced/

]

Kwagge

Citat från: dalle skrivet 27 februari 2018 kl. 11:03
För er som besöker LegoHouse inom en snar framtid kan investera i detta set som ska säljas exklusivt där i en 10 000 upplaga.
https://www.thebrickfan.com/lego-house-tree-of-creativity-400026-retail-version-announced/

]

Aha

Borde vara kvar den 9/3 när jag är där...


eon

Märkligt, det är ju nästan ingen variation på TIE-fighterna i de olika utgåvorna. Nästan samma utförande. Har man sett en så har man sett alla.

Det enda lite lockande där var Yodas hut.

crowwlime_

Citat från: o0ger skrivet 08 mars 2018 kl. 20:47


LEGO Star Wars Imperial Patrol Battle Pack (75207) by Allen Tran, on Flickr
Ännu en ny variant av Storm Trooper? Kom igen.

Men ååh! Hade det varit den gamla klassiska ep IV-VI så hade ju setet varit superintressant för alla som vill samla på stormtroopers. Nu är det enda som lockar den där lilla 1x1 round tile med imperiets logga printad..

Citat


LEGO Star Wars Jedi and Clone Troopers Battle Pack (75206) by Allen Tran, on Flickr
Gäsp-gäspeti-gäsp!

Hur många vill samla ihop en hög med Ki-Adi Mundi & Luminara?
Valfri variant av clone-trooper eller droid hade ju varit så mycket mer "bulk-värt". Själva grejen med kloner är ju att de alla ser likadana ut!


Godtfred

Han kanske kan delas i två bitar med en enkel rörelse 😁

o0ger

Han viftar lite med armarna. Syns på de andra bilderna.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.