Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Klossfestivalen 5-8 juli 2018 - Anmäl dig här !!!

Startat av klossbutiken.se, 26 april 2018 kl. 14:18

Föregående ämne - Nästa ämne

Kwagge


klossbutiken.se

Hej alla fina!

Stort tack till er alla som ställde ut på Klossfestivalen! Det blev magiskt även i år!

Jag har tänkt att publicera vinnarna i röstningen, men saknade fortfarande röstkort när jag gick igenom högen. Har nu mailat dessa personer och väntar svar, så ni får vänta lite till. Hoppas det blir klart inom kort.

Ha en fortsatt underbar sommar!

Fredrik
www.klossbutiken.se är störst på Lego i Sverige! Välkomna in!

Stork

Hej!

Jag kom på en sak, det skulle ju komma en event-kloss i efterhand!
Eller har jag drömt? :)
Brick After Brick: Back on Bricklink!

Kwagge

#138
Citat från: Stork skrivet 31 augusti 2018 kl. 18:58
Hej!

Jag kom på en sak, det skulle ju komma en event-kloss i efterhand!
Eller har jag drömt? :)

Drömt  ;)

"Bara" augusti ännu o rösträkningen pågår fortfarande. Får se vem som har räknat klart först, Klossfestivalen el partivalet den 9/9 ;D

klossbutiken.se

www.klossbutiken.se är störst på Lego i Sverige! Välkomna in!

klossbutiken.se

Kära Utställare!

Först vill jag ge ett superstort tack till alla er utställare och medverkande på årets Klossfestival 2018. I mitt tycke den bästa produkten hittills sett till hela innehållet för besökarna och för utställarna. Det märks att man lär sig lite från år till år. Er feedback är ovärderlig. Tack snälla! Även i år kommer vi dela ut priser utifrån omröstningen plus extra priser från Klossbutiken. Hoppas att det även i år tas emot positivt.

OMRÖSTNINGEN – fördelat på flest antal röster totalt – efter mycket "tjat", så fick vi till slut hela 94% röstdeltagande av utställarna. Detta år är det ENBART utställarnas röster som räknats. Inga extra röster från arrangören eller externa. Och i år var det många byggen som fick röster, så mycket jämnt. Plats 1 erhåller presentkort om hela 3.000kr, plats 2 erhåller presentkort om 2.000kr och plats 3 erhåller presentkort om 1.500kr. Platserna 4-10 erhåller presentkort om 1.000kr!

1.    Serenity – Firefly av Emma och Stej123 (15% av rösterna)
2.    Skördetid av J. Svenning (10% av rösterna)
3.    Tintins äventyr av Stej123 (9% av rösterna)
4.    Hogwarts av Svartkrut (8% av rösterna)
5.    Eclipse Class Dreadnought Super Star Destroyer av Berra BZ (7% av rösterna)
6.    Bortom Muren av Illuwatar (6% av rösterna)
7.    Port Edward av Edward (5% av rösterna)
8.    Örebro Tågstation av Kwagge (4% av rösterna)
9.    Jungle Temple av Gideon (3% av rösterna)
10.  Slott av Olov Wineyard (2% av rösterna)

EXTRA PRISER TILL FANTASTISKA UTSTÄLLARE! – Erhåller presentkort på LEGO för 1.000kr!
Sergio.jaensson, Stork, Ozp, Eigenbrötler, Mortil, Magnusengstrom, Manne, Janikamaj, Anders I och CarlT

EXTRA PRISER TILL FANTASTISKA UTSTÄLLARE! – Erhåller presentkort på LEGO för 500kr!
Pareriksson, Copmike, MBL Design, LarsC, Fury 68, Crowwlime_, Clarmo, JontaD, Tobbegeting, Dalle, byStfn, Fork, Larry Lars, Familjen Vackelin, Familjen Hopstadius och Izabellkvant


Stort tack till alla inblandade. Det blev ett fantastiskt event! Och kul var det! Ha en underbar höst!

/Fredrik

(Om jag mot förmodan skrivit fel bygge vs. nickname etc. el. felstavat el annat - bara pinga!)

*********************************************************************
Presentkorten kan ni använda genom att kontakta undrar@klossbutiken.se och maila alla era uppgifter inkl. nicknamne och vad ni vann, så vi kan följa tråden. Och det går jättebra att delbetala med presentkortet. Ni kan välja vad ni vill ur den officiella konsument LEGO-katalogen som man hämtar i butik och det gäller även på redan nedsatta produkter. Frågor? Maila till samma adress.

PS. Det var många som fotade och filmade när vi släppte Falken på Sergios bygge. Kan ni se om ni har möjlighet att skicka filmerna till oss på undrar@klossbutiken.se eller via Sprend eller länk där den finns upplagd. Vi har endast sett en av filmerna. Tack! DS.
www.klossbutiken.se är störst på Lego i Sverige! Välkomna in!

stej123


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.