Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Månadens MOC Januari 2018 - arbetstråd

Startat av Anders67, 02 januari 2018 kl. 17:02

Föregående ämne - Nästa ämne

Clarmo

Citat från: Clarmo skrivet 22 januari 2018 kl. 20:56
Klossade ihop denna lilla skapelse, försökt få in lite hyllningar till några musikgrupper/artister. (tex Watain, Ghost, norska black metal scenen mm)





Stigge72

Citat från: Stigge72 skrivet 24 januari 2018 kl. 21:01
Januari månads SBC gav mig idén att använda rätten som uppfällbart landningsställ.
Eftersom jag inte kunde använda samma teknik till ett noshjul, så valde jag att ge planet ett fast bakhjul istället, i det här fallet fick det bli mer av en sporre av skaltekniska skäl. Då varianten med bakhjul, så vitt jag sett, är vanligare på propellerplan, så fick det bli ett sånt.
Propeller aeroplane by stigge72, on Flickr
Propeller aeroplane by stigge72, on Flickr
Retracted landing gear by stigge72, on Flickr

drdoddo

Citat från: drdoddo skrivet 22 januari 2018 kl. 18:58
Ännu ett fordon till Ruins of San Victoria. Naturligtvis inbyggt gyro (eller nåt i den stilen) så sjukt stabil... ;D :o

Steampunk monowheel by Andreas Lenander, on Flickr

drdoddo

Citat från: drdoddo skrivet 17 januari 2018 kl. 18:15
Klossade ihop en "gammeldags" kamera som en present till min käre far. Gjorde den i hyfsat naturlig storlek och passade på att fixa gratis instruktioner som kan hittas på Brixtar om det är någon som är sugen på att göra nåt liknande. Enjoy :)

Old camera by Andreas Lenander, on Flickr

Gideon

Citat från: Gideon skrivet 05 januari 2018 kl. 23:23
Fortsätter utforska lite byggtekniker och komposition för Maya-inspirerad arkitektur [...] för Brethren of the Brick Seas.



Gideon

Citat från: Gideon skrivet 30 januari 2018 kl. 19:40
Ett snabbt bygge för en kategori jag hade kvar i det challenge i Brethren of the Brick Seas som avslutas idag. Ganska trevligt med byggen man knåpar ihop på nån timme när man haft ett par månadslånga projekt på gång ett tag :)


eon

Citat från: eon skrivet 25 januari 2018 kl. 19:57
Det blev en balkbana, vilket är en föregångare till monorail fast där tåget hänger under balken.
Se 'Wuppertals balkbana' på Wikipedia för förebilden.

Det gick åt åtta rattar till hjulen som rullar på balken.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 30 januari 2018 kl. 09:14
En klassisk diner har stått på önskelistan länge i staden:

[MOC] EAT Diner by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Skymning över staden:

[MOC] EAT Diner by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Kocken kämpar på:

[MOC] EAT Diner by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Skönt att få sitta i fred och fundera och bläddra i en tidning:

[MOC] EAT Diner by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

"Hej, kompis, snart är du i min mage" tänkte han stilla:

[MOC] EAT Diner by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Det går att sitta utomhus och spana på förbipasserande också:

[MOC] EAT Diner by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Ibland tror man att man är cool, men sedan upptäcker man att man inte är det, längre:

[MOC] EAT Diner by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Anders67

Citat från: byStfn skrivet 09 januari 2018 kl. 22:51
Jag bryter min typ årslånga tystnad på MOC-sidan med ett litet kompakt bygge som jag gjorde häromkvällen. Jag ville inte posta det innan jag testat den något tvivelaktiga tekniken, men det funkade även med riktig plast. Den kommer byggas på riktigt men använder en del rätt nya bitar som måste införskaffas först :)

Byggd och renderad i stud.io.



Anders67

Citat från: colonel skrivet 17 januari 2018 kl. 15:09
Min första resa till Rom (oktober 2017) resulterade i denna moc där jag har försökt samla några av de många intryck du får:

- Storslagen arkitektur
- Japanska människor tar selfies
- Vakter
- Restaurering
- Platser (piazza)
- Motorcyklar i rad
- Guidade turer

Det blir inte min sista resa till den eviga staden!
Fler bilder finns här: https://www.flickr.com/photos/spacecolonel/albums/72157691551455404




Anders67

Fina MOC byggen i Januari.
  Denna månad utser vi aukbricks med Vardagsrum med vitrinskåp till månadens bygge.
I en ovanlig skala kan man nästan tro att det är ett foto från ett vanligt hem (den observanta ser att där bor säkert en AFOL där)

 

- Månadens MOCs -
                                                             

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.