Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Escaping Home

Startat av Full Plate, 31 mars 2016 kl. 09:58

Föregående ämne - Nästa ämne

Full Plate

Hej!

Ett litet bygge för GoH.
Ville bygga ett lite bonsai-aktigt träd med en lång överhängande gren. Det gick, men gjorde det svårt att få till en bra fotovinkel.
Klurade en hel del på att få till en känsla av olika djup i vattnet, men tror det kom bort lite när jag la till vågor.
















Nybohov Creation Ltd.

Snyggt!

Har du en genomskinlig 2417 i vattnet? Finns de ens?

Som vanligt undrar jag hur f-n då får till stammarna.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Pehr

Toksnyggt sm vanligt :)

Jag undrar också lite över träden: hur får du till annat än raka former med yxor och droidarmar?

Sockerbit

Snyggt bygge både Klippan och trädet. Vågorna funkar inte riktigt tycker jag.

andreaseldh

Någon har tidigare påpekat den underbara ironin med en trädstam uppbyggd av yxor. Jag kan bara hålla med!

Sollan

Så snyggt! Levande och med mycket känsla!

dalle

Snyggt! Gillar vegetationen vid vattenbrynet.


Peter S

Bra jobbat! Jag tycker däremot att vattnet fungerar riktigt bra, både i djup och reliefverkan.

Odidoma

Snyggt! Vore roligt om du tog dig till någon utställning, tror det är fler ön jag som vill se dina byggen live.

Full Plate

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 31 mars 2016 kl. 10:25
Snyggt!

Har du en genomskinlig 2417 i vattnet? Finns de ens?

Som vanligt undrar jag hur f-n då får till stammarna.
Tackar!
2417:orna är altBricks.
Jag jobbar lite på en tutorial vid sidan om mina vanliga byggen, men har en del kvar innan den är klar :)

Citat från: Pehr skrivet 31 mars 2016 kl. 10:30
Toksnyggt sm vanligt :)

Jag undrar också lite över träden: hur får du till annat än raka former med yxor och droidarmar?
Tack!
I princip är det uppbyggt av multipla segment som länkas samman på diverse sätt. Har en stomme i mitten också som en del hänger på.

Citat från: Sockerbit skrivet 31 mars 2016 kl. 10:43
Snyggt bygge både Klippan och trädet. Vågorna funkar inte riktigt tycker jag.
Tack!
Vad är det som inte funkar med vågorna? För rakt eller?

Citat från: andreaseldh skrivet 31 mars 2016 kl. 11:28
Någon har tidigare påpekat den underbara ironin med en trädstam uppbyggd av yxor. Jag kan bara hålla med!
Jepp, det är därför jag använder yxor istället för vanliga bars, som princip funkar lika bra. Plus att yxor är näst intill gratis på BL  ;)

Citat från: Sollan skrivet 31 mars 2016 kl. 11:50
Så snyggt! Levande och med mycket känsla!
Tackar!  :)

Citat från: dalle skrivet 31 mars 2016 kl. 12:02
Snyggt! Gillar vegetationen vid vattenbrynet.
Tack :)
Försökte få till ett lite halvsunkigt vattenbryn med uppspolad tång etc.

Citat från: Emma skrivet 31 mars 2016 kl. 12:14
Stiligt!
Tackar!

Citat från: Peter S skrivet 31 mars 2016 kl. 12:33
Bra jobbat! Jag tycker däremot att vattnet fungerar riktigt bra, både i djup och reliefverkan.
Tack!
Kul att du gillade vattnet  :)

Citat från: Odidoma skrivet 04 april 2016 kl. 03:39
Snyggt! Vore roligt om du tog dig till någon utställning, tror det är fler ön jag som vill se dina byggen live.
Tack!
Jo, det skulle varit kul. Har inte så bra koll på vad som finns. Kom hit för sent för Halmstad. Sen är det väl något i Örebro i sommar väl? Väntar dock tillökning i familjen i juli/augusti så lite svårt att göra planer just nu.
Tar också isär alla mina byggen i princip direkt efter fotografering, då min lego samling är aningen begränsad.

Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

o0ger

Galet snyggt bygge! Gillar ljuset i bilderna. Du är väldigt duktig på träd och natur.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

robban

Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Full Plate

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 11 april 2016 kl. 09:23
Ett välförtjänt grattis!
Wow! Tackar :)

Citat från: o0ger skrivet 11 april 2016 kl. 21:08
Galet snyggt bygge! Gillar ljuset i bilderna. Du är väldigt duktig på träd och natur.
Tackar så mycket :)

Citat från: robban skrivet 12 april 2016 kl. 17:22
Läckert!
Tackar!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.