Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Klassrum

Startat av jalex, 07 mars 2016 kl. 21:48

Föregående ämne - Nästa ämne

jalex

Delvis inspirerad av egna minnen från mitt klassrum när jag gick i lågstadiet. Jag började dock bygga den som ett klassrum från universitetet, men tyckte det blev en för färglös design på den då.

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Sockerbit

Som vanligt fantastiskt snyggt! Gillar svartatavlan och kritorna. Overheaden var fin också.

Peter S

AV-system med Betamax-kassetter!

erik1107

Galet bra som vanligt!
Dom där tv-apparater-ställningarna minns man ju :D
Jag saknar dock en sådan där bordsfast pennvässare med vev framme på katedern, om det är någon annan som vet vad jag menar :)

mordatre

Plocka bort overheaden och tv´n så har du en vanligt klassrum idag. (åk 0-6 i alla fall). Det har inte ändrats så mycket. :)

Hög igenkänningsfaktor och mycket snyggt. Antar att det är lärarens lilla väska som står under svarta tavlan.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Magnusengstrom

Citat från: erik1107 skrivet 07 mars 2016 kl. 22:00
Galet bra som vanligt!
Dom där tv-apparater-ställningarna minns man ju :D
Jag saknar dock en sådan där bordsfast pennvässare med vev framme på katedern, om det är någon annan som vet vad jag menar :)

Jag har för mig vi hade den på väggen, men ja jag vet vad du menar.

tillevinken

Oj vilken släng av minnen det kom upp när man såg detta! Riktigt snyggt krossat, många fina detaljer  :D
Ingenting är omöjligt, bara lite svårare att utföra!

lindyhep

Usch så snyggt
;)

Pennvässaren satt såklart på katedern.
Jag saknar känslan av öppningsbara bänkar men med tanke på att det startade som en universitetssal så förstår jag att det inte är såna.

Grymt. Igen.

Skrytsson

Kusligt likt! Trodde först, när jag såg på Android -skärmen att det var ett äkta klassrum. Hatten av!

Kwagge

Grymt!!!!





Saknar frökens favorit som rättar proven medan de andra barnen är ute o leker ..  ;)

Magnus den store

Snyggt som alltid men var är bilden som visar bakom kulisserna?
Precis som lindyhep saknar jag också öppningsbara bänkar.

Citat från: mordatre skrivet 07 mars 2016 kl. 22:09
Plocka bort overheaden och tv´n så har du en vanligt klassrum idag. (åk 0-6 i alla fall). Det har inte ändrats så mycket. :)
Ingen whiteboard?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Gideon

Riktigt snyggt med många fina detaljer, hög igenkänningsfaktor! Särskilt TVn är ju klockren :)

Ett par saker som skiljer sig från mina minnen är som tidigare nämnts de öppningsbara bänkarna och vi hade också många fler kartor. Sen var väl mitt klassrum i åk 1-3 lite gammaldags redan då eftersom vi fortfarande hade kvar en tramporgel ;)

Etzel

Fantastiskt! Mycket hög igenkänningsfaktor. :D

Pehr

Väldigt snyggt!
Gillar oh-projektorn!
Och gröna tavlan! Hur har du fått den att se "suddad" ut?

Kanske saknas det lite liv, men det är ju lite större än minifig-skalan, så det är ju förståeligt.

swestar

Citat från: Etzel skrivet 08 mars 2016 kl. 00:01
Fantastiskt! Mycket hög igenkänningsfaktor. :D
+1
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.