Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Expedition in i mangroveskogen

Startat av Gideon, 16 februari 2016 kl. 00:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

En expedition från Oleon, ledd av Gideon Saulse, ska utforska en nyligen upptäckt ö i New Terra. Det mesta av öns stränder är täckta av tjock mangroveskog men här har man lyckats hitta en liten strandremsa där man vid lågvatten kan komma iland med en av skeppets små roddbåtar.

Frågan är om deras fotsteg i sanden är de första någonsin, eller om någon annan redan är här före dem...?

Byggt för utmaningen "The Great Push for Exploration" i Brethren of the Brick Seas på Eurobricks








Lite fler bilder:







Testade en ny fototeknik med att vrida min uppställning 90 grader stå ännu lite längre bort från bygget och fylla i lite mer ljus från sidan med en andra blixt som reflekteras på ett paraply, istället för att som tidigare studsa en del av ljuset på väggen bakom (till höger här) för att få ljus framifrån på bygget. Det återstår en hel del experimenterande innan jag finputsat tekniken tror jag, just nu tycker jag att jag fick mer otrevliga reflektioner än vanligt men jag orkade inte kämpa vidare ikväll eftersom bygget var tvunget att publiceras idag...


Lews

Snygga träd! Intressant konstruktion!  :)

Odidoma

Snyggt, som jag sagt tidigare det här bygget borde få ett wildcard till Halmstad, inte bara för att jag vill se det live utan för att det är ett fantastiskt bygge.

byStfn


Peter S

Inte anade jag att lego var en materialsport! Det här kan sluta hur som helst! Men fint bygge och fina bilder är ju ett bra resultat.

dalle

Trevligt att se din fotoutrustning uppställd. Gillar i ditt bygge trädkronorna som sticker upp. Finns inte 1x2 round brick i dark tan?

Anders67

Riktigt snyggt och realistisk känsla. Vill se den i Halmstad!

Sollan

Vilka snygga träd! Jag håller med, det här skulle jag vilja se i Halmstad!

bitbrist

Gillar  träden! sitter dom fast i "basen" eller är dom dit ställda? 
Ett ödmjukt förslag: Dark tan under trans-clear tiles skulle nog kunna få vattnet att se bättre ut.


Sockerbit


Illuwatar

Riktigt snyggt - intressant sätt att skapa mangrove-träden på. :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Lordflintstone

Har du inget annat för dig än att bygga skitfina byggen?

carlmagnuso

Lego ÄR en materialsport  :D

Snyggt bygge!

dalle


o0ger

Bra idé att använda dinosaurie-svansar till mangrove! Det är ju helt klockrent.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.