Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

E-Web heavy repeating blaster

Startat av Tektor, 28 juli 2015 kl. 19:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Tektor

Enligt min mening är scenerna på Hoth något av det snyggaste som har gjorts i filmväg.
Därför har jag alltid varit lite besviken på att Lego inte riktigt har lagt manken till för att göra en bra e-web-kanon till sina snowtroopers.
"Den som sa't han va't", så jag byggde en egen för ett par år sen. Nu under semestern plockade jag ner den från hyllan och pillade lite till, eftersom jag inte var helt nöjd med benen. En kompis (som jag ska försöka rekrytera till Swebrick) kom på en smart lösning för att fästa benen, och nu är jag nöjd med designen. Tills vidare i alla fall.


Nextuz

Men gaah.. stället för vapnet är ju genialiskt :D

Tektor

Citat från: Nextuz skrivet 28 juli 2015 kl. 20:27
Men gaah.. stället för vapnet är ju genialiskt :D

Tack!
Jag satt och grät på golvet efter att jag hade prövat varenda bit för att få ihop benen - som äntligen såg ut ungefär som jag ville ha dem - och samtidigt kunna fästa kanonen ovanpå, när kompisen plockade fram styret och bara "man skulle kanske kunna använda en sån här?".

Fast slangens infästning fanns det ingen plats för, så den sitter lite fel.

lingonfil

Riktigt fiffig lösning med benen!

Jag är också en stor Hoth fan! Brukar ofta kolla igenom den sekvensen. Nu tror jag det är dags igen. =)

Tim Pettersson

Let the Wookiee win.

ProPain

Jag gillar hela vapnet. Det känns som om du har fått in massor med detaljer (Vågar inte uttala mig om hur närma förlagan den är men den passar definitivt in i min minnesbild av Hoth) samtidigt som skalan känns helt rätt för minifigsen.

Vilken del har du använt för själva kroppen, dvs delen som Grille och Cone bitarna är fäst vid?

Tektor

#6
Citat från: ProPain skrivet 29 juli 2015 kl. 08:15
Vilken del har du använt för själva kroppen?

Vapnets "låda" är en 4595

Här är referensbilden jag använde:


Edit: Försöker få till finlänken till klossen...

Nilsson.calle

Snyggt, smart lösning med lavetten.

Kvarnbacka

Citat från: Tektor skrivet 28 juli 2015 kl. 21:03
Citat från: Nextuz skrivet 28 juli 2015 kl. 20:27
Men gaah.. stället för vapnet är ju genialiskt :D

Tack!
Jag satt och grät på golvet efter att jag hade prövat varenda bit för att få ihop benen - som äntligen såg ut ungefär som jag ville ha dem - och samtidigt kunna fästa kanonen ovanpå, när kompisen plockade fram styret och bara "man skulle kanske kunna använda en sån här?".

Skönt när bitarna så att säga faller på plats  :)
Snyggt!

shutter

Ja det var snyggt. Men vilken bit är "styret" du hänvisar till?

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

shutter

Citat från: o0ger skrivet 26 augusti 2015 kl. 13:34
30031
Tack.
Misstänkte det men tog ett tag innan jag listade ut hur tredje benet tillkom.
Smart löst helt enkelt!

Tektor

I helgen fick vi hem en ny bit (kaststjärnegrejen i Ninjago) som jag trodde skulle lösa trebensfästet det ännu enklare och snyggare, men det visade sig inte riktigt funka.


20612

fillishave

Snyggt! Minns med kärlek leksakssetet jag hade när jag var liten där man kunde "spränga" just en sån här med en knapptryckning.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.