Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] 8094 Control Center (miniatyr)

Startat av byStfn, 18 mars 2018 kl. 09:34

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

För att fira 60-årsjubilaren LEGO så ordnar Brickset en tävling där det gäller att portträttera valfritt set från 1958-2018 på ett snarlikt sätt som Lego själva nyligen gjorde i 60 Years of the LEGO Brick . Valet föll faktiskt direkt på Technic-setet som ändrade allt för mig. Det var här jag slutade leka med Lego som barn och började bygga och hädanefter önska mig de stora nya Technic-seten varje år.





Det är en grymt rolig skala att bygga i. I runda slängar är det 1:4 då en basplatta är 8x8 studs stor. Jag gjorde en miss inser jag nu i och med att Control Center faktiskt inte har en vanlig basplatta utan en 24x24. Detta omkullkastar hela skalan på själva ritmaskinen men jag får se om jag ändrar detta i framtiden :)

o0ger

Riktigt snyggt! Man ser direkt vad det är.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Record

Jag blir lika imponerad varje gång jag ser nått sådant här bygge, hur ni lyckas använda bitar så bra, jag är rudis på det, jag är mer traditionell LEGObyggare SOTbyggare :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

CopMike


fillishave

Har ingen personlig referens till originalbygget men rackarns så snyggt klossat!

byStfn

Citat från: o0ger skrivet 18 mars 2018 kl. 10:32
Riktigt snyggt! Man ser direkt vad det är.
Tack! Och tack för den ständiga inspirationen dina byggen ger!

Citat från: Record skrivet 18 mars 2018 kl. 15:35
Jag blir lika imponerad varje gång jag ser nått sådant här bygge, hur ni lyckas använda bitar så bra, jag är rudis på det, jag är mer traditionell LEGObyggare SOTbyggare :)
SOT är ju fundamentalt det med. Ibland är SOTandet det som behövs för att få till det. Jag tackar vänligast för dina fina ord :)

Citat från: CopMike skrivet 18 mars 2018 kl. 16:49
Mycket likt och snyggt klossat!
Citat från: fillishave skrivet 18 mars 2018 kl. 23:33
Har ingen personlig referens till originalbygget men rackarns så snyggt klossat!
Tack så mycket hörni!

Myko

Hade aldrig originalet, eller har ens testat det, men jag läste annonsen många gånger som liten. Den var ofta med där på sista sidan av Kalle Anka & C:o. Så nostalgin infaller ändå!

Jag gillar kontrollpanelen som gjort bäst, den blev riktigt bra!

mortil

Gaaah.  Jäklar va snygg.

Tyvärr har jag inte kvar kartongen då min mor var notorisk på att kasta sånt.

Men alla delar ska finnas förutom pennan.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

byStfn

Citat från: Myko skrivet 19 mars 2018 kl. 12:37
Hade aldrig originalet, eller har ens testat det, men jag läste annonsen många gånger som liten. Den var ofta med där på sista sidan av Kalle Anka & C:o. Så nostalgin infaller ändå!

Jag gillar kontrollpanelen som gjort bäst, den blev riktigt bra!
Tack Myko! Själva ritmaskinen var väl sådär kul. Sorteringsklon som var ett av de fyra olika byggena tyckte jag var roligast och att jag kunde använda kontrollpanelen för att styra och programmera andra grejer också.

Citat från: mortil skrivet 19 mars 2018 kl. 13:05
Gaaah.  Jäklar va snygg.

Tyvärr har jag inte kvar kartongen då min mor var notorisk på att kasta sånt.

Men alla delar ska finnas förutom pennan.

Tack! Jag har kvar rubbet! Till och med blocket som jag inte använde så mycket för att jag inte ville att det skulle ta slut. Sist jag hittade pennan funkade den faktiskt vilket är sjukt med tanke på åldern och pennors normala levnadstid.

mortil

Citat från: byStfn skrivet 19 mars 2018 kl. 13:26
Citat från: Myko skrivet 19 mars 2018 kl. 12:37
Hade aldrig originalet, eller har ens testat det, men jag läste annonsen många gånger som liten. Den var ofta med där på sista sidan av Kalle Anka & C:o. Så nostalgin infaller ändå!

Jag gillar kontrollpanelen som gjort bäst, den blev riktigt bra!
Tack Myko! Själva ritmaskinen var väl sådär kul. Sorteringsklon som var ett av de fyra olika byggena tyckte jag var roligast och att jag kunde använda kontrollpanelen för att styra och programmera andra grejer också.

Citat från: mortil skrivet 19 mars 2018 kl. 13:05
Gaaah.  Jäklar va snygg.

Tyvärr har jag inte kvar kartongen då min mor var notorisk på att kasta sånt.

Men alla delar ska finnas förutom pennan.

Tack! Jag har kvar rubbet! Till och med blocket som jag inte använde så mycket för att jag inte ville att det skulle ta slut. Sist jag hittade pennan funkade den faktiskt vilket är sjukt med tanke på åldern och pennors normala levnadstid.

Hade kvar blocket men har kastat det för det hade blivit fuktigt och pappret mådde väl inte helt 100.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

byStfn


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.