Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Panzer VI Tiger

Startat av Wolcker, 02 mars 2018 kl. 10:09

Föregående ämne - Nästa ämne

Wolcker

Vem har inte viljat ha en tank när alla andra kör så dåligt på vägen. Nu har jag en, dock inte speciellt krockbar =)

En Panzer VI Tiger ifrån andra världskriget, också kallat för tigertank. Den är IR styrd och tar sig för tillfället inte över speciellt mycket. Inom kort kommer det finnas röda tracking ifrån lego på den.

Hoppas ni gillar den




Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

robinnilsson403

Intressant val av objekt! Själv har jag byggt en Tiger i annan plast, en byggsats i 1/35 med full interiör.
En reflektion jag gör är att proportionerna blir lite fel i mina ögon. Vagnen ser kort ut i förhållande till bredden, överbyggnaden ser väldigt hög ut, och tornet ser lågt ut. Jag kan tänka mig att mycket av det beror på allt som ska få plats inuti med batterier, motorer och mottagare.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Wolcker

Citat från: robinnilsson403 skrivet 02 mars 2018 kl. 10:19
Intressant val av objekt! Själv har jag byggt en Tiger i annan plast, en byggsats i 1/35 med full interiör.
En reflektion jag gör är att proportionerna blir lite fel i mina ögon. Vagnen ser kort ut i förhållande till bredden, överbyggnaden ser väldigt hög ut, och tornet ser lågt ut. Jag kan tänka mig att mycket av det beror på allt som ska få plats inuti med batterier, motorer och mottagare.

Jo det är väl inte den mest likt originalet, dock var starten att göra den som MOD till RC track racer då jag tänkte att det skulle varit bra att visa hur man lätt kan göra en stridsvagn av ett officiellt legoset.

Det finns som du säger en del saker varför, just nu så ligger batteriet sådär 1 cm ifrån backen, motorerna lägger också mycket nära. Det gör också att man kan öppna stridsvagnen så som RC track racern, alltså typ flippa allt framåt för att lätta kunna byta batteri.

Till sist så saknas det lite saker, de där 2 stora runda tankarna där bak. Hittade på lite vad som skulle behövas på ovansidan, jag gissar att det inte hade en yxa där m.m. men men.

Sedan ser ju det bättre ut i verkligenheten än på bilden, speciellt på lite avstånd, sådär 1,7 meter (avstånden mellan mina ögon och marken) och längre bort. =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.