Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Wasteland chopper - hjulteknik...

Startat av drdoddo, 18 februari 2018 kl. 19:00

Föregående ämne - Nästa ämne

drdoddo

Fick tag på ett gäng 1x2 med tänder eller vad de nu kallas på MOS. Har experimenterat lite med hjultekniker tidigare så det var bara att fortsätta på det temat. Å nej, de är inte stabila...

Wasteland chopper by Andreas Lenander, on Flickr

Magnus den store

Ser rätt farlig ut. Kul att hennes tuppkam speglas med en tuppkam på choppern.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Gideon

Snyggt klossat och riktigt fint foto!
Vet inte om man ska skriva "snyggt byggt", "snyggt komponerat", "snyggt placerat" eller nåt annat när så stor del av bitarna inte sitter ihop via ordentlig clutch power...? Men "klossat" känns neutralt :P

drdoddo

Citat från: Magnus den store skrivet 18 februari 2018 kl. 19:10
Ser rätt farlig ut. Kul att hennes tuppkam speglas med en tuppkam på choppern.
Den e riktigt farlig 😉👍. Ville hitta på nåt kul där bak å visste att jag hade en tuppkam i nån av lådorna. Tänkte att d va lika bra att köra illegalt så mycket som möjligt, haha!

Citat från: Gideon skrivet 18 februari 2018 kl. 19:17
Snyggt klossat och riktigt fint foto!
Vet inte om man ska skriva "snyggt byggt", "snyggt komponerat", "snyggt placerat" eller nåt annat när så stor del av bitarna inte sitter ihop via ordentlig clutch power...? Men "klossat" känns neutralt :P

Haha! Klossat blir nog bra 😂👍. Tackar!

Full Plate

Snyggt ehm.. klossat 🙂 Vad använder du för bakgrunder vid foto? Denna var riktigt läcker 🙂

drdoddo

Citat från: Full Plate skrivet 18 februari 2018 kl. 20:01
Snyggt ehm.. klossat 🙂 Vad använder du för bakgrunder vid foto? Denna var riktigt läcker 🙂
Haha, tack! Brukar ha Ikea rullgardin vanligtvis. Den här är dock en brun tygbit som jag har ihoprullad (köpte i en tygaffär för typ 40kr).. Gillar färgen å den e typ 2 m bred så funkar för lite större byggen också.

Gideon

Citat från: drdoddo skrivet 18 februari 2018 kl. 20:29
Citat från: Full Plate skrivet 18 februari 2018 kl. 20:01
Snyggt ehm.. klossat 🙂 Vad använder du för bakgrunder vid foto? Denna var riktigt läcker 🙂
Haha, tack! Brukar ha Ikea rullgardin vanligtvis. Den här är dock en brun tygbit som jag har ihoprullad (köpte i en tygaffär för typ 40kr).. Gillar färgen å den e typ 2 m bred så funkar för lite större byggen också.
Både trevlig färg och fin textur tycker jag det ser ut som!
Man kanske borde raida den lokala tygaffären nästa gång de har rea och leta lite bakgrundsmaterial :)

drdoddo

Citat från: Gideon skrivet 18 februari 2018 kl. 22:18
Citat från: drdoddo skrivet 18 februari 2018 kl. 20:29
Citat från: Full Plate skrivet 18 februari 2018 kl. 20:01
Snyggt ehm.. klossat 🙂 Vad använder du för bakgrunder vid foto? Denna var riktigt läcker 🙂
Haha, tack! Brukar ha Ikea rullgardin vanligtvis. Den här är dock en brun tygbit som jag har ihoprullad (köpte i en tygaffär för typ 40kr).. Gillar färgen å den e typ 2 m bred så funkar för lite större byggen också.
Både trevlig färg och fin textur tycker jag det ser ut som!
Man kanske borde raida den lokala tygaffären nästa gång de har rea och leta lite bakgrundsmaterial :)
Dottern gillar att sy så det var hennes förtjänst att jag hittade den. Insåg att d finns bra mycket tyger till en riktigt billig penning i såna affärer. Den enda pyssliga är att se till å ha den ordentligt upprullad då det annars lätt blir veck...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.