LDD hjälp med att snurra Universal Joint 61903

Startat av CopMike, 18 september 2018 kl. 21:15

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Hej!

Kan någon tipsa mig om hur jag snurrar 61903 i LDD?
Jag vill ha kombinationen A2, dvs vriden axel 45 grader och jointen rakt upp. Alltså främre delen av jointen också vriden i horisontalled 45 grader samtidigt som den "bakre" delen är rest i 45 grader vertikalt.


Nextuz

Heyy maaan... Dont brake my jooint [insert Jamaican leaf here] :P

När man klickar på den flera gånger med rotationsverktyget, får man inte upp flera olika möjligheter på vridningar?

Nextuz

Lär prova detta när ja gkomemr hem.

Men om man har båda axlarna i var sin technicbit.  så borde det gå att rotera så den hamnar rätt?

byStfn

#3
Antingen förstår jag inte frågan eller så.. förstår jag ingenting. Den jointen är ju bara vinklingsbar åt ett håll? Alltså går inte A2 att få till i verkligheten..

EDIT: Jag förstod ingenting. Mindes fel hur den funkar  ::)

Ligger inte lösningen i att du kan rotera mittendelen också? Jag har inte kört LDD på länge nu så jag kunde inte replikera det helt men det känns som om det borde funka..


Nextuz


CopMike


CopMike

Citat från: CopMike skrivet 20 september 2018 kl. 19:27
Citat från: Nextuz skrivet 20 september 2018 kl. 18:25
Nuså :)
Kan du lägga upp .lxf filen här på den?
Jag tror jag nu fattade vad ni menar behövs - jag flyttar först den mittdelen och sen överdelen! Jag tänkte fel i att endast en dels flytt skulle fixa det, men självklart måste båda röra sig precis som i verkligheten ::)!

Nextuz

Citat från: CopMike skrivet 20 september 2018 kl. 19:32
Citat från: CopMike skrivet 20 september 2018 kl. 19:27
Citat från: Nextuz skrivet 20 september 2018 kl. 18:25
Nuså :)
Kan du lägga upp .lxf filen här på den?
Jag tror jag nu fattade vad ni menar behövs - jag flyttar först den mittdelen och sen överdelen! Jag tänkte fel i att endast en dels flytt skulle fixa det, men självklart måste båda röra sig precis som i verkligheten ::)!

Här :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.